نکاتی که برای طراحی مغازه باید رعایت شود

نکاتی که برای طراحی مغازه باید رعایت شود

طراحی مغازه و فروشگاه باید چگونه باشد؟
به عنوان یک صاحب فروشگاه نتیجه کار بسیار عالی می شود، وقتی شما هر بار که مشتری وارد می شود به احترام بگذارید. یکی از مهمترین مسائل مربوط به دکوراسیون فروشگاه و مغازه می‌ شود. طراحی مغازه و فروشگاه باید نوعی باشد که هم زیبایی و جذابیت کافی داشته باشد و هم مشتری بتواند به طور کامل به تمام لوازم دسترسی داشته باشد. دکوراسیون فروشگاه تمام محصولات را به مشتری معرفی می‌ کند و از دور نمایان است. یک دکوراسیون خوب باید بر تصمیمات خریدار تاثیر بگذارد و خرید مشتری را افزایش دهد.

دکوراسیون و طراحی مغازه همیشه نیازمند مشاوره با افراد باتجربه و خبره است تا در اینده دچار دوباره کاری و هزینه های اضافی برای کارفرما نشود.

طراحی مغازه اصفهان را به بهترین شرکت طراحی دکوراسیون داخلی اصفهان بسپارید و از نتیجه کار مطمئن باشید.

طراحی دکوراسیون خوب برای مغازه باعث جب توجه بیشتر مشتری می گردد. چندین نوع روش برای طراحی مغازه و فروشگاه وجود دارد که شما می توانید یکی از آن ها را بسته به اندازه و فعالیت مغازه خود انتخاب کنید. در طراحی مغازه و فروشگاه توجه به رنگ ها و رنگ بندی زیبای دکوراسیون نیز بسیار اهمیت دارد. بنابراین از این مراحل غافل نشوید. برای اینکه بیشتر در این مورد اطلاعات کسب کنید، پیشنهاد می ‌کنیم ادامه متن را مطالعه فرمایید.

نکاتی که برای طراحی مغازه باید رعایت شود:

خریداران خلاف جهت عقربه های ساعت راه می روند. هر بار که وارد یک مغازه یا سوپر مارکت می شوید، اگر بتوانید به سمت راست منحرف می ‌شوید. بنابراین به لوازم و محصولاتی که در سمت راست میچینید، بیشتر دقت کنید. خریداران از طبقات بالا و پایین اجتناب می کنند. در واقع خریداران واقعاً به طبقات وسط بیشتر توجه می کنند. بنابراین از چیدن لوازم کم اهمیت و کم خرید در وسط طبقات خودداری کنید.


خریداران از راه های باریک متنفرند. در اکثر سوپر مارکت ها مشتریان مجبور به حرکت در راهروهای باریک هستند ،این امر باعث خستگی زودهنگام مشتریان می شود. خریداران با گرفتن خدمات بیشتر خوشحال می ‌شوند. بهتر است در هنگام فروش برخی محصولات برخورداری از برخی خدمات را نیز رایگان قرار دهید. استفاده از چرخ های خرید یا بسته بندی رایگان کادو ها می تواند از این جمله باشد.

طراحی زاویه بندی فروشگاه

یکی از طراحی های مغازه و سوپر مارکت طراحی موسوم به زاویه بندی می باشد. این نوع طراحی برای محصولات با کیفیت و حداقل موجودی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. به این صورت که محصولات با کیفیت و برخی محصولات را که یک یا دو تا از آن ها فقط باقی مانده است، در زاویه دید قرار دهند. به این معنی که به مشتریان ابلاغ کنند، بهترین گزینه ها برای خرید هستند.فروشگاه های طلا و جواهرات و لباس های درجه یک معمولاً از فروشگاه های زاویه دار محسوب می شوند.


طراحی شبکه ای فروشگاه

طراحی شبکه ای، فضای سوپر مارکت را به حداکثر می رساند و فروش را بیشتر می‌ کند. در استفاده از دیوارها فضای گوشه ها و هرگونه نمایش محصولات را فراهم می‌ آورد. صاحبان فروشگاه ها اغلب با نمایش شبکه‌ های برای فروشگاه‌ های خود شروع کار می کنند، زیرا این طراحی مقرون به صرفه ترین انتخاب است. طرح شبکه ای را می ‌توان در داروخانه ها نیز پیاده کرد‌. در این طرح راهرو ها را طبقه بندی می کنند و محصولات مرتبط در یک راهرو با تابلویی نشان داده می شوند.

طراحی هندسی فروشگاه

پایه طراحی هندسی بر زیبایی و عجیب بودن فروشگاه دایر می ‌شود. بیشتر فروشگاه های لباس از طراحی هندسی استفاده می ‌کنند. در این طراحی لباس ها به شکل عجیب و غریبی در گوشه های متفاوت و غیر مرتبط به هم قرار دارند و در عین حال مسیر حرکت و رفت و آمد مشتری و بازدید آن ها کاملاً باز است.

تاثیر برچسب قیمت بر لوازم

در بیشتر مواقع مشتریان ترجیح می دهند به مغازه هایی بروند که قیمت محصولات بر روی آن برچسب شده است. در این حالت آن ها از پرسیدن قیمت یک محصول خجالت زده نمیشوند زیرا در بیشتر مواقع که محصولات گران قیمت هستند، امکان خرید در بار اول وجود دارد ولی در دفعات بعد که مشتری بر گران بودن لوازم آگاهی دارد از رفتن به آن مغازه خودداری می کند.
برعکس وقتی قیمت بر روی محصولات و لوازم چسبیده است، مشتری با خیال راحت می‌ تواند بدون خجالت زدگی روی آن ها را ببیند. حتی در صورت گران بودن لوازم نیز به همان مغازه مراجعه می‌ کند، زیرا قانون آن مغازه فرد را در موقعیت خجالت زدگی پرسیدن قیمت قرار نمیدهد.
در خرید آنلاین نیز به این صورت است مشتریان بیشتر از کانال های با شبکه های مجازی خرید می کنند که قیمت محصولات بر روی آن برچسب شده است. در بیشتر مواقع شبکه ‌هایی که برچسب قیمت در دایرکت را زده ‌اند کمترین مشتری را دارند. البته قیمت کم نیز می ‌تواند جذب مشتری کند. برخی از محصولات که در کم ترین قیمت ممکن است می توانید در جلوی مغازه و در قاب های ویژه بگذارید و برچسب قیمت کم آن ها را بزنید. در این حالت لوازم دیگر نیز در کنار آن ها دیده می شوند.

نکاتی که برای طراحی مغازه باید رعایت شود همیشه ثابت و بدون تغییر نیست و با توجه به شرایط و نوع کار تغییر میکند.

تاثیر رنگ مغازه در جذب مشتری

در هنگام طراحی فضای یک فروشگاه باید به مخاطبین آن نیز توجه کنید. شناسایی گروه یا گروه‌ هایی که بیشتر از یک فروشگاه خاص خریداری می ‌کنند، در اولویت قرار دارد. یک فروشگاه بچه گانه ممکن است بخواهد روی رنگ های روشن تمرکز کند و دیوارها و زمین را از رنگ های روشن پر کند. رنگ های سراسر فضا تأثیر بسیار زیادی بر جذب مشتری دارد. یک خرده فروش در فضای باز باید از رنگ های خاکی بیشتر استفاده کند و تصاویری از مسیرها و کوه های معروف را نشان دهد.


از آنجا که رنگ ها تصویر بسیار زیادی در جذب مشتری و دلنشین شدن فضای فروشگاه دارند، بهتر است به روانشناسی رنگ ها بیشتر توجه کنیم. همچنین امروزه مراکز بسیاری به وجود آمده اند که در زمینه طراحی فروشگاه ها و مغازه ها فعالیت می ‌کنند. این افراد تمام نکات را در طراحی مغازه و فروشگاه در نظر می گیرد و باعث افزایش مشتری و همچنین خاص شدن فضای فروشگاه می شوند.

طراحی فروشگاه و مغازه با افراد با تجربه

دکوراتور ها کسانی هستند که علم طراحی دکوراسیون مغازه و فروشگاه را به طور آکادمیک و همچنین تجربی فرا گرفتند. این افراد به صورت خصوصی و یا تحت پوشش شرکت ها کار می ‌کند. شما می توانید به وسیله تماس با این افراد از آن ها بخواهید تا دکوراسیون فروشگاه شما را طوری بچیند که هم زیبا و خاص به نظر برسد و هم باعث جذب مشتری شود.
این افراد می توانند با کمترین هزینه ممکن خرید از فروشگاه شما را تا حد زیادی بالا ببرند. افراد با تجربه ای که تحت عنوان دکوراتور یا گرافیست به فعالیت می پردازند، به روانشناسی رنگ ها و چگونگی چیدمان آشنایی کامل دارند. آن ها بهتر از افراد عادی می ‌توانند با زیباسازی فضای فروشگاه شما خرید از آن را نیز افزایش دهند. بنابراین به دلیل علمی که این افراد در زمینه انواع دکوراسیون و طراحی دارند، بهتر است طراحی مغازه و فروشگاه خود را به آن ها بسپارید.

برای تماس با بهترین شرکت طراحی دکوراسیون مغازه در اصفهان کلیک کنید و با ما تماس بگیرید تا از مشاوره با کارشناسان و طراحان ما بهره مند شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *