نازک کاری اصفهان

اجرای نازک کاری اصفهان

اجرای نازک کاری ساختمان در کمترین زمان و بهترین کیفیت در شرکت تینو

اجرای نازک کاری اپارتمان

نازک کاری ساختمان های اداری

نازک کاری تجاری

با تماس بگیرید تا از مشاوره کارشناسان ما بهره مند شوید.

09132046042

نازک کاری یکی از کار های طراحی ساختمان بنا بشمار می رود. نازک کاری بعد از سفت کاری ساختمان انجام می شود. این کار برای ایجاد زیبایی و استحکام بنا انجام می شود. بعد از نازک کاری، ساختمان برای سکونت آماده است. پس این کار باید به صورت دقیق انجام شود تا به محیطی جذاب تبدیل شود. پس نازک کاری را می توان به این شیوه هم تعریف کرد. نازک کاری شامل کار های است که در دید همه قرار دارد و یک پوششی است که روی سفت کاری های ساختمان قرار می گیرد. به طور کلی این کار مراحلی از جمله عایق کردن، سنگ کاری، اندود کاری، و…. را شامل می شود. نازک کاری باید توسط افراد متخصص و شرکت های فعال در این زمینه انجام شود. شرکت طراحی ساختمان اصفهان یکی از شرکت های بزرگ در امور ساختمانی است. می توانید با ما تماس بگیرید و از خدمات شرکت مطلع شوید.

 

تفاوت نازک کاری و سفت کاری

همانطور که می دانید، کار های ساختمانی و ساختمان سازی در دو مرحله اساسی ، نازک کاری و سفت کاری انجام می گیرند. سفت کاری شامل کار های لازم برای ساخت اسکلت ساختمان، خاک برداری و … است که مربوط به بنای ساختمان است. اما نازک کاری به آن دسته از کار ها و فعالیت هایی گفته می شود که سفت کاری بنا را می پوشانند. همانطور که گفتیم این موارد می تواند شامل عایق کاری، نقاشی دیوار ها ، نصب کلید و پریز، اتصال برق و برق کاری و …. باشد. در صورتی که می خواهید ساخت و ساز شروع کنید ، ابتدا باید سفت کاری انجام دهید. در شرکت تینو، سفت کاری یکی از خدمات مهمی است که انجام می شود. با مراجعه به سفت کاری اصفهان می توانید اطلاعات لازم را کسب کنید. پس با ما همراه باشید.

مراحل نازک کاری

نازک کاری در چند مرحله انجام می شود. این مراحل به ترتیب زیر می باشند :

  • دیوار چینی ساختمان : دیوار چینی، دیواری است که از چیده شدن آجر ، سنگ و یا متریالی مانند سیمان ، ماسه و یا آهک ساخته می شود. یک نکته مهم در اینجا وجود دارد که باید به آن دقت کرد. نباید از آجر های چینی برای ساخت دیوار های بارور استفاده کرد. اما چرا ؟ وزن این آجر ها کم است . همچنین بسیار شکننده اند و عایق حرارتی قوی نیستند.

نازک کاری اصفهان

  • شمشه گیری دیوار ها : این مرحله بعد از اینکه دیوار چینی تمام شد، انجام می شود. برای اینکه دیوار ها را همسطح کنند، باید از وسیله ای به نام شمشه گیری استفاده کنند. برای این کار در مرحله اول، دیواری که ارتفاع بیش تری دارد را انتخاب می کنند. سپس با استفاده از گچ و ماله یک قسمت صاف ایجاد می شود. این قسمت صاف با استفاده از یک شاقول به زیر منتقل می شود. سپس یک سطح کوچکی را زیر دیوار با خاک و گچ ایجاد می کنند. این مراحل چند بار انجام می شوند.
  • گچ و خاک دیوار : در این مرحله خاک رس الک می شود و سپس آن را با یک نسبت معین با گچ مخلوط می کنند. جالب است که نسبت گچ بسته به نوع گچ و چسبندگی آن دارد. اگر از گچی استفاده شود که قدرت گچ زیاد باشد و یا به عبارتی زود گیر باشد، باید از مقدار خاک بیش تری استفاده کرد. حالا چرا باید از خاک استفاده کرد؟ علت استفاده از آن این است که ملات و موادی که به دست می آید، ارزان تر است. یکی دیگر از دلایل استفاده از خاک این است که ملات به دست آمده دیر گیر تر می شود.
  • سفید کاری : حال که دیوار ها گچ و خاک شدند و خشک شدند، باید دیوار ها سفید شوند. برای این کار از گچ سفید استفاده می شود.
  • کشته کشی دیوار : احتمالا شنیده اید که گچ به سرعت خشک می شود. همین عامل باعث می شود تا نتوان دیوار ها و سطح گچی را به خوبی صاف کرد. پس برای حل این مشکل می توان از کشته استفاده کرد. کشته یک نوع ملاتی است از گچ که به سرعت خشک نمی شود. قبل از اینکه سطح گچ خشک شود، ورقه کشته را روی آن قرار می دهند و به وسیله ماله صاف می کنند. حالا سطح صافی بوجود می آید و می توان روی آن گچ بری های زیبایی را اجرا و پیاده کرد.

نازک کاری اصفهان

  • قرنیز دور دیوار : قرنیز ها محصولاتی هستند که در برابر رطوبت و آب مقاوم اند. اما گچ مقاومتی در برابر رطوبت ندارد و سریع خراب و فاسد می شود. چس بهترین راه برای کاهش این نوع آسیب ها استفاده ازقرنیز است. قرنیز ها از سنگ هایی با تنوع بالا ساخته می شوند.
  • کف سازی نهایی : کف سازی با توجه به محیط، متفاوت است. مثلا از انواع سنگ و چوب و یا موزاییک ها و سرامیک ها برای کف سازی استفاده می شود.
  • آب بندی : آب بندی یا عایق کاری، برای این است که نقاط مختلف ساختمان استفاده می شود. عایق کاری را می توان در دو مرحله انجام داد. یکی عایق کردن دیوار ها و دیگری عایق کردن کف ساختمان است. برای عایق کردن کف از قیر گونی استفاده می شود.
  • کاشی کاری دیوار ها : برای قرار دادن و نصب کردن کاشی ها، در مرحله اول یک لایه ماسه و یا گچ را قرار می دهند. سپس تراز می کنند و کاشی را با شاقول روی این ملات قرار می دهند. حالا برای ایجاد تعادل در کاشی، از گچ سفت یا گل رس استفاده می کنند. بعد از این مرحله دوغاب را روی آن می ریزند. و در آخر هم بند کشی انجام می شوند. بند کشی تاثیر بسیاری در زیبایی نتیجه کار دارد. پس باید با دقت بالایی انجام شود.
  • اجرا روی سقف : حالا نوبت به سقف می رسد. در اینجا بستگی دارد که می خواهید از چه سقفی برای ساختمان خود استفاده کنید. آیا می خواهید گچ کاری انجام شود و یا سقف کاذب بکار رود.
  • نمای ساختمان : نما و ظاهر ساختمان بسیار در نظر بیننده تاثیر می گذارد. امروزه نما های ساختمان از تنوع بالایی برخوردارند. برخی از سنگ، برخی از سرامیک، آجر نما و …. استفاده می کنند. در زمان اجرای نمای ساختمان باید نکاتی را رعایت کرد. مثلا سعی کنید از وسایل سنگین برای نما استفاده نکنید.

نازک کاری اصفهان

در اینجا با مراحل نازک کاری آشنا شدیم. اما به یاد داشته باشید که برای این کار با شرکت های معتبر و فعال تماس بگیرید. چرا که تجربه و تخصص حرف اول را می زند.

قیمت نازک کاری ساختمان در اصفهان