نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون اداری رعایت کرد

نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون اداری رعایت کرد:

امروزه با توجه به اینکه بیشترین زمان خود را در محل کار سپری می‌کنیم طراحی فضاهای اداری از اهمیت ویژه‌ای در میان کارفرمایان و مردم پیدا کرده است .و این فضا به نوعی خانه دوم محسوب می گردد. پس باید آن را طوری طراحی کنیم که ضمن دارا بودن فضاهای مناسب استاندارد در آن احساس آرامش و امنیت کنیم و سپری کردن زمان های طولانی باعث خستگی کارکنان مراجعین و کارفرمایان نشود. از طرف دیگر با توجه به اینکه طراحی دفاتر اداری و شرکت‌ها تأثیر بسزایی در روحیه کارکنان و بازدهی آنان دارد. این فرآیند را از پیش مهم تر و جدی تر جلوه می دهد .و همچنین در پیشرفت کار و بستن قراردادهای مهم و تاثیر گذاری روی مراجعین دارای اهمیت ویژه ای است .و نقش موثری در جذب مشتری و جلب اعتماد آنها ایفا می کند. در نتیجه توازن در طراحی این فضاها و زیبا سازی ظاهری و عملکرد را باید به طور همزمان در نظر گرفت .در مرحله اول محیطی سرشار از انرژی و پویا و در گام بعدی توجه مشتریان به محیط و برند تجاری باید مورد بررسی قرار بگیرد .برای این منظور باید معیارهای زیر را در نظر بگیرید.

  • پلان و تقسیم بندی فضا سطح دسترسی به فضاها
  • نور و رنگ و سطح

طراحی داخلی اداری اصفهان با بهترین طرح های روز و به کار گیری بهترین متریال ها در شرکت تینو.برای تماس با ما کلیک کنید.

با توجه به نوع فعالیتی که انجام می گیرد دسترسی ارباب رجوع و همچنین کارمندان و مدیران باید در مرحله اول طراحی قرار بگیرد.

در مرحله دوم طراحی باید به فضاسازی و رنگ و نور توجه گردد .قرار گرفتن در محیط بی نور و بی روح و تاریک هیچ شخصی از مدیر و کارکنان ومراجعین بازدهی لازم را ندارند. نور و رنگ و استفاده از گیاهان باعث طراوت و شادابی همه می گردد استفاده از رنگ‌های شاد و زنده ونور مناسب رنگ های روشن و کاغذ دیواری ها با طرح های تاثیرگذار تاثیر بسزایی در این فرآیند دارد.

چیدمان مبل و صندلی و میز ها برای مراجعین و کارکنان و مدیران از اهمیت ویژه دیگری برخوردار است .و تاثیر بسزایی در طراحی دارد یک کارفرما باید به معمار خود اطمینان کند چون یک معمار حرفه‌ای و متبحر قادر است با در نظر گرفتن تمام موارد فوق محیطی سرشار از انرژی و باطراوت طراحی کند که تاثیر بسیار مهمی در دریافت کار ها و بستن قرارداد ها و بازدهی شرکت‌های مهم دارد. برای داشتن بهترین دکوراسیون برای دفتر کار باید طرحی بر اساس اصول و قوانین مهم طراحی کشیده و بررسی گردد.

 بهترین شرکت طراحی داخلی اصفهان با بیش از 50 نمونه کار .با ما تماس بگیرید و از پروژه های ما دیدن نمایید.

نکاتی که قبل از طراحی باید ان را دانست:

  شما باید بدانید برای چیدمان و استفاده از مصالح و نور و پلان چه مواردی را باید در نظر بگیرید. معمولاً طراحی دکوراسیون دفتر کار با توجه به اصول و قوانینی انجام می‌شود که تنها با دانستن این اصول می‌توانید یک چیدمان بی عیب و نقص و بازدهی عالی را برای شما فراهم کند. باید بررسی گردد هدف از طراحی چیست .چه تعداد کارکنانی با چه محدوده دسترسی باید در نظر گرفته شود. چه تعداد ارباب رجوع در طول روز به محیط ورود و خروج دارند چه تعداد از افراد در کنفرانس‌ها و جلسات مهم مهم شرکت خواهند داشت. سطح دسترسی منشی و کارکنان و همچنین خدمتکاران باید در نظر گرفته شود.

 

ویزگی های اتاق مدیریت:

اتاق مدیریت باید یک اتاق خاص که به راحتی قابل دسترسی نباشد و دارای پنجره بزرگ و نور کافی باشد .داشتن پنجره بزرگ پشت میز مدیر عامل نشانه قدرت و اقتدار است .پرده های تیره و بلند نیز در بزرگتر نشان دادن اتاق دارای اهمیت است. میز بزرگ مبلمان زیبا و بزرگ نیز از واجبات است .گلهای تزیینی گرانبها و با ارزش تاثیر بسزایی در این چیدمان دارد. استفاده از میزهای بزرگ و مبلمان گرانقیمت نیز تاثیر بسزایی در طراحی فضاهای لوکس دارد.

ویژگی اتاق کارمندان:

اتاق کارمندان یک اتاق با نور فراوان و تهویه مناسب باید باشد. و دمای محیطی استاندارد باید داشته باشد. میز ها باید به راحتی قابل دسترس باشد.صندلی های راحت و نور مناسب از لزوم طراحی برای اتاق است.  رنگ دیوارها برعکس اتاق مدیریت باید به سمت و رنگ‌های شاد و روشن باشد.

آبدارخانه و سرویس بهداشتی باید دارای تهویه مناسب باشد تا هنگام پخت و پز و استفاده از سرویس تاثیرگذار در فضا نباشد. منشی باید در دسترس ترین فرد برای ارباب رجوع باشد. میز منشی باید نشانه‌ای از دارایی شرکت باشد باید بسیار درخور و شایسته باشد .در ورودی باید از المان‌های بسیار شیک و تاثیر گذار استفاده کرد مثل گیاهان گران قیمت آپارتمانی و نورپردازی بسیار لوکس استفاده کرد. باید برای ارباب رجوع مبلمان راحتی و میز پذیرش مناسب در نظر گرفته شود .در نظر گرفتن تمام این موارد می‌تواند طرحی بسیار زیبا و تاثیرگذار ارائه کرد. به نظر بسیاری از افراد موفق و شرکت های بزرگ طراحی فضاهای اداری و شرکت ها تأثیر بسیار زیادی در بستن قراردادهای بزرگ دارد شما می توانید با اعتماد کردن به معمار خود این فضاها را طراحی کنید و به نظر بسیاری از افراد بزرگ سرمایه گذاری در شرکتها برای طراحی یک سرمایه گذاری بزرگ و زود بازده است.

طراحی اداری اصفهان با بهترین طرح های روز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *