مهم ترین نکات هنگام طراحی دکوراسیون مغازه

مهم ترین نکات هنگام طراحی دکوراسیون مغازه

در طراحی مغازه باید به خیلی از ویژگی ها از جمله رنگ،کاربری ان و نیازهای صاحب مغازه توجه کرد تا با بهترین متریال یک مغازه شیک را طراحی کرد.

قبل از طراحی حتما باید با کارفرما صحبت های کاملی انجام شود تا نیاز به تغییر در جریان کار نباشیم.

ما سعی کرده ایم تا در این مقاله به چند نکته اصلی بپردازیم.

اگر صاحب مغازه هستید و قصد تغییر دکوراسیون مغازه خود را دارید، باید بدانید که راه هایی زیاد برای دکور کردن وجود دارد. دکور ها باید متناسب با مغازه شما بوده و باعث استفاده حداکثری شما از فضای مغازه تان گردد. دکوراسیون مغازه از مهم ترین عواملی  است که باعث جلب توجه مشتری می شود. حتما تا به حال شده است که محو تماشای یک مغازه یا بوتیک شده و ترغیب  ورود به مغازه شده اید. پس می توان گفت که ویترین و دکوراسیون مغازه حکم یک نمایشگر از کلیه اجناس مغازه بوده و از این رو هر چه این دکور جذاب تر باشد، افراد زیادی را برای ورود به خود ترغیب می کند.

شرکت تینو با طراحی دکوراسیون مغازه در اصفهان اماده انجام کلیه طراحی ها میباشد.

ویترین مغازه

توجه به جزئیات، از مهم ترین نکات در طراحی داخلی مغازه محسوب شده و ترکیب و چیدمان اجناس آن می تواند بهترین روش برای جذب مشتری می باشد. این چیدمان و جلوه ی بصری شیک، باعث می شود مشتریان مدت زمان بیشتری را در مغازه بگذراند. ویترین ها از موثر ترین عوامل برای ورود مشتری به داخل مغازه بوده و هرچه نمایش محصولات توسط ویترین بیشتر باب میل مشتری باشد، تمایل خرید نیز افزایش می یابد. چیدمان درست و نور پردازی خوب، از جمله عواملی است می تواند ویترین شما را شیک تر و جذاب تر نشان دهد. همچنین مغازه هایی با ویترین های خاص و متفاوت، طرفداران زیادی پیدا می کند، زیرا مردم به دنبال طرح های متفاوت و جدید هستند.

همچنین از عواملی که می تواند به شناخته شده برند شما کمک کند، ساختار شکنی و تغییر دکوراسیون مغازه متفاوت تر از دکور های عمومی است. زیرا این نوع دکور ها از نظر مردم جالب بوده و باعث می شود، مردم همدیگر را مطع کنند و کالا و برند شما بیشتر دیده شود. همچنین توجه کنید که شلوغ و رنگارنگ شدن بیش از حد ویترین، می تواند اثر منفی  برای مغازتان داشته باشد.

تاثیر رنگ در دکوراسیون مغازه

انتخاب ترکیب رنگ، متناسب با نوع محصول، ابعاد و اندازه انجام می گیرد و رعایت اصول رنگ آمیزی یکی از مهم ترین اولویت ها می باشد. سعی کنید رنگ آمیزی مانع دیده شدن کالای شما نشود. رنگ ها اگر طبق اصول انتخاب شوند از شلوغی بیش از حد جلوگیری می کنند و محصول شما را بیشتر در معرض دید قرار می دهند.

نور پردازی در دکوراسیون مغازه

 قرار دادن نور ها و لامپ های دارای نور لایت و ال ای دی در فضا، توسط متخصصین انجام می پذیرد. این نور پردازی ها باعث می شود تا مغازه و محصولات زیباتر دیده شوند. معمولا این نور پردازی های جدید قابلیت کنترل را داشته و در مواقع نیاز و زمان های مختلف، با روشن و خاموش شدن نور ها، جلوه ای جدیدی در دکوراسیون داخلی مغازه ایجاد می کند. در واقع بازی با نور، از مهم ترین عواملی است که هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد.

نحوه ی چیدمان دکوراسیون مغازه

از آنجایی که پیدا کردن راحت کالای مورد نظر توسط مشتری بسیار هائز اهمیت می باشد، دسته بندی محصولات نیز اهمیت پیدا می کند. این دسته بندی باعث دسترسی بهتر مشتری به محصول مورد نظر شده و تاثیر زیادی در فروش بیشتر دارد. این چیدمان باید متنا سب با نیاز مردم باشد، و محصولاتی که در بین مردم بیشتر جذاب هستند در معرض دید قرار گیرند.

مبلمان استفاده شده در فضا

برای فضاهای تجاری می توان از دو دسته مبل، یعنی مبل فضای داخلی و مبل فضای خارجی استفاده کرد. با این که مقاومت مبلمان خارجی بیشتر می باشد، ولی بهتر است از مبلمان داخلی برای فضای تجاری استفاده کنید. زیرا بیشتر مشتریان زمان بیشتری را در داخل فضای تجاری به سر برده و استراحت می کنند.

 

نکات مهم هنگام دکوراسیون داخلی مغازه

باید دکوراسیون مغازه شما حس راحتی را به مشتری القا کند. دقت کنید که بیشتر افراد تمایل زیادی به تردد در مکان های شلوغ را ندارند. اگر فروشگاه شما هم دارای محدودیت فضا و شلوغی زیاد است، سعی کنید فضاهای مکثی برای مشتریان خود ایجاد کنید. این کار باعث می شود تا مشتریان علاوه بر استراحت، از بار روانی که در شلوغی برایشان ایجاد می شود رهایی پیدا کنند.

ورودی های مغازه به عنوان یک دعوت کننده می تواند مشتری زیادی را به خود جذب کند. معمولا مغازه هایی با ورودی بزرگ نسبت به ورودی های باریک جذب مخاطب بیشتری دارند. همچنین استفاده از رنگ مناسب بجای رنگ های مرده، در طراحی دکوراسیون ورودی می تواند باعث جذب مشتری بیشتر شود. استفاده از رنگ ها باید متناسب با نوع دکوراسیون شما باشد. مثلا برای دکوراسیون های مدرن از رنگ های تند، و برای دکوراسیون کلاسیک از رنگ های ملایم و پخته استفاده می شود.

داشتن روشنایی برای کل فضای مغازه از دیگر نکات دکوراسیون مغازه محسوب می شود. در این صورت نباید هیچ نقطه ای از فضا تاریک باشد، زیرا فضای تاریک باعث ایجاد حس نا امنی در مشتریان می شود. البته نور پردازی یکنواخت فضا نیز صحیح نبوده و بهتر است مکان هایی که کالاها و خدمات مهم تری دارند، نورپردازی بیشتری داشته باشد. همچنین باید این کالا در معرض دید و دسترسی بهتر مشتریان قرار گیرد.

پوشش های لغزنده برای پوشاندن کف مغازه ها مناسب نبوده و رنگ های مات و تیره این کفپوش ها می تواند فضا را تمیز تر نشان دهند. همچنین استفاده از قفسه هایی که لبه ی تیز دارند خطرناک بوده و برای تردد مشتریان مانع ایجاد می کند. نکته مهم تر این هست که، فضای قرار گیری صندوق باید طراحی زیبایی داشته و نزدیک به درب خروجی تعبیه شده باشد.

هزینه طراحی داخلی مغازه

هزینه های ایجاد شده برای طراحی داخلی مغازه، همانند سایر پروژه های معماری و دکوراسیون داخلی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. از جمله این عوامل می توان به نوع سبک دکوراسیون، متراژ فضا، کیفیت متریال مورد استفاده و بودجه کار فرما اشاره کرد. اگر کار طراحی و دکوراسیون مغازه به طراحان و کارشناسان سپرده شود، می تواند تا حدی از پرداخت هزینه های اضافی توسط کار فرما جلو گیری کند. در واقع این معماران و طراحان، بودجه ی کار فرمایشان را با توجه به تجربه و تخصص خود مدریت می کنند.

شرکت طراحی داخلی اصفهان تینو اماده انجام صفر تا صد پروژه های شما با بهترین قیمت میباشد.با ما تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *