نکات مهم در طراحی باغ و ویلا

چه جوری یه باغ و ویلا شیک داشته باشیم؟

فضای سبز تاثیر بسیار زیادی در روحیه ی انسان ها دارد پس چه بهتر است در طراحی باغ و ویلا  ومحوطه به مسائلی توجه کنیم که باعث شود فضایی دلنشین تر و زیبا تر داشته باشیم البته نا گفته نماند در طراحی باغ و ویلا محیط هایی که دارای اب و هوای مرطوبی هستند راحتر است به این علت که گیاهان سرسبز به سادگی یافت می شود و فضا را راحتر می توانیم زیبا کنیم امادر محیط هایی که دارای آب و هوای خشک هستند مانند شهر اصفهان برا ی طراحی باغ و ویلا باید توجه بسیار زیادی کرد به این علت که به خاطر محدودیت در پوشش گیاهی باید طراحان با طراحی محوطه ای زیبا و پیشنهاد پوشش گیاهی مناسب فضایی زیبا خلق کنند .

فضای باغ می تواند فضایی دلنشین و به دور از هیاهو و آلودگی های محیط شهر باشد برای ساختن وطراحی باغ و ویلا باید به موارد زیادی توجه کرد  از مهم ترین آن طراحی لنداسکیپ و سیر کولاسیون می باشد و از آن جایی که در طراحی و ساخت باغ و ویلا باید فضا های زیادی در نظر گرفته شودپس بنابراین در طراحی محوطه و سیرکولاسیون توجه بسیاری کرد تا تمام فضا ها به بهتریت حالت به همدیگر دسترسی داشته باشند.

 

طراحی باغ و ویلا کبوتر آباد(اصفهان)

    

سیر کولاسیون به چه معناست؟

دسترسی فضا ها در محوطه های خارجی و فضا های داخلی ساختمان است که به معنی حرکت و گردش در فضا می باشد.

طراحی لنداسکیپ  

طراحی لنداسکیپ یا محوطه سازی هنر کنارهم قرار گرفتن فضا ها بر اساس زیبایی شناختی و علمی است.ایجاد محوطه های سبزبر پایه ی معماری و اصول خاصی انجام می شودکه تلفیق از زیبایی شناختی و علم است.

برای داشتن یک محوطه ی زیبا نیازی نیست حتما باغ و ویلا با متراژ بالا داشته باشید رعایت اصول طراحی لنداسکیپ کمکتان می کند حتی کوچک ترین فضا را به زیبا ترین حالت ممکن تبدیل کنید.

طراحی باغ و ویلا کبوتر آباد(اصفهان)

عواملی که در طراحی لنداسکیپ باید به آن توجه کرد:

_ هماهنگی

_ ریتم و خط

_ تناسبات

_ تعادل

هماهنگی:ایجاد هماهنگی کلی بین فضا ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و زمانی این هماهنگی ایجاد می شود که بیننده در دید کلی احساس کند همه عناصر در کنار یکدیگر قرا گرفته اند و با همدیگر هماهنگ هستند و یک فضای منسجم را تشکیل می دهد.

ریتم و خط:طراحی فضا و محوطه به وسیله خط تعیین می شود و بهتر است در طراحی لنداسکیپ از خطوط منحنی و ملایم استفاده شود به علت اینکه خطوط منحنی دارای حس پویایی و ملایمت دارند و در حالی که خطوط دندانه دار و عمودی حس تنش ایجاد  می کند.

تناسات:از آنجایی که برای ایجاد وحدت بین عناصر یک محوطه تلاش می کنید بهتر است بین فضا ها تناسبات وجود داشته باشد بنابراین با به کار گیری اصول و نکات کلیدی باعث می شود تعادل و نظم خاصی میان اجزا به وجود آید.

تعادل:در طراحی یک فضا باید وزن بصری را با خود همراه داشته باشد ایجاد تعادل در طراحی لنداسکیپ باعث می شود به راحتی دو فضا را با هم مقایسه کنید.

یکی از مهم ترین عواملی که باید در طراحی باغ و ویلا به آن توجه کرد فضای سبز و باغچه می باشد که توجه به ترکیب رنگ ها و تناسبی که میان رنگ ها و گیاهانی که در طراحی باغ ویلا استفاده می شود.

 

طراحی باغ و ویلا کبوتر آباد(اصفهان)

در طراحی و اجرا باغ و ویلا ،مصالح و متریالی که به کار رفته می شود نقش بسیار زیادی در زیبا تر شدن و شکیل تر شدن باغ و ویلا دارد.

طراحی باغ و ویلا همانند مسکونی دارای سبک های مختلف می باشدو باغ و ویلا می تواند به سبک مدرن کلاسیک ،سنتی، روستیک باشد و همچنین ساختمان باغ خود را می توانید به صورت دوبلکس و یا فلت باشد. تفاوت سبک های مختلف در باغ و ویلا بیشتر تفاوت در متریالی هست که به کار رفته می شود و این موضوع باعث می شود طراحی باغ و ویلای شمارا متمایز کند.

به عنوان مثال در سبک کلاسیک متریال غالبی که در طراحی باغ و ویلا استفاده می شود سنگ است مانند کاخ های سلطنتی .

در سبک مدرن غالب متریالی که در طراحی باغ و ویلا استفاده می شود استفاده از متریال فلز،شیشه و ترموود می باشد به عنوان مثال استفاده از شومینه های گازی مدرن،فلاورباکس هایی که با ترموود و فلز ساخته شده اند.

در طراحی باغ و ویلا به سبک روستیک بیشتر از چوب ها و کنده های درخت استفاده می شود.

در تمام موارد بالا فضایی گرم و صمیمی که مناسب دورهمی ها و جمع های دوستانه باشد به وجود می آورند و این تنها به سلیقه ی شما بستگی دارد که کدام یک از سبک هارا برای طراحی باغ و ویلاتون می پسندید.گروه مهندسین تینو با تیم متخصص خود در زمینه طراحی  پاسخگوی تمام سلیقه ها و سبک های طراحی و معماری می باشد.

طراحی باغ و ویلا کبوتر آباد(اصفهان)

فضاهایی که در طراحی باغ و ویلا باید ایجاد کنیم:

ورودی باغ و ویلا:ورودی باغ و ویلا با طراحی جذاب باعث می شود یک ورودی زیبا و شکیل داشته باشید که در حین ورود به باغ باعث گیرایی بیشتر فضا می شود.

فضای سبز و گل کاری:از مهم ترین فضا ها برای طراحی باغ و ویلا ایجاد فضایی سبز و گل کاری است فقط حواستان به رسیدگی گل و گیاه و درختانی که می کارید باشد که این کار نه تنها به شما آرامش خاصی می دهد بلکه در فصول بهار و تابستان از ثمره کاشت خود بهره برداری کنید

فضای استخر:استخر یکی از ملزومات مهم و اساسی در طراحی باغ و ویلا می باشد و باعث افزایش نشاط و سر زندگی می شود.در طراحی باغ و ویلا هم می توانیم استخر سر باز و هم سر بسته داشته باشیم معمولا استخر های سر باز برای آبیاری درختان استفاده می شوند.

فضای آلاچیق و باربیکیو:در هر فضای سبزی وجود آلاچیق و باربیکیو ضروری است این فضا ها باعث می شد سرزندگی و پویایی فضا بیشتر شود و کاربرد های زیادی هم دارد به خصوص در تعطیلات و گذراندن اوقات فراقت.

طراحی باغ و ویلا کبوتر آباد(اصفهان)

 

طراحی باغ و ویلا کبوتر آباد(اصفهان)

موارد بالا از موارد اصلی و ضروری در طراحی باغ و ویلا می باشد که بهتر است در تمامی باغ و ویلا هایی که طراحی می شود حتما موارد بالا در نظر گرفته شود ولی باقی موارد مانند فضای بازی کودگان و بزرگسالان،آتشکده،آبنما،فضای اسب دوانی،گلخانه و … بستگی به متراژ زمین و کارایی شما دارد.

کلام آخر

در طراحی لنداسکیپ و طراحی باغ و ویلا بهتر است از یک متخصص راهنمایی بگیرید تا فضایی متناسب با سلیقه ی خود داشته باشید و علاوه بر آن از فضا ها بهترین استفاده شئد و یک ارزش افزئده ای برای ملک شما داشته باشد گروه معماری تینو شما را در این مسیر همراهی می کند تا بهتریت نتیجه را در این زمینه داشته باشید. 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *