روف گاردن و الاچیق

روف گاردن و الاچیق

صنعتی شدن زندگی ها و کمبود وقت و سختی رفت و آمد آلودگی شهرها و هزینه بالای جابجایی ها کم حوصه شدن مردم تمامی این موارد باعث شده است کارفرمایان و سازندگان مسکن از این کمبودها استفاده کرده و به فکر جبران هر یک از این کمبود ها در محیط کوچک زندگی مردم باشند.
مردم ترجیح می‌دهند به جای اینکه به پارک بروند پارک را به خانه خود بیاورند. یکی از راه‌های آن احداث روف گاردن و آلاچیق در پشت بام ها یا در حیاط و یا در تراس خانه ها است.

اجرا الاچیق در اصفهان توسط بهترین شرکت الاچیق اصفهان با بهترین قیمت.با ما تماس بگیرید.

  • روف گاردن چیست؟
  • آلاچیق چیست؟
  • آیتمهای اجرای روف گاردن چیست؟
  • برای اجرای روف گاردن یا بام سبز به چه مواردی باید توجه کرد؟
  • هزینه اجرای بام سبز و آلاچیق چیست؟
  • چند نوع آلاچیق موجود است ؟

تمام این سوالات امکان دارد در ذهن شخصی که تصمیم به ساخت خانه دارد به وجود بیاید. در این مقاله سعی داریم به تک تک این سالها به اختصار جواب بدهیم.

روف گاردن یا بام سبز امروزه در اکثر ساختمان ها اجرا می شود. همانطور که از اسمش پیداست فضای سبزی است که در بام ساختمان ها یا برج های بلند مرتبه اجرا می‌شود. بام سبزها می توانند دارای آلاچیق استخر جکوزی باربیکوبار پذیرایی ویا حتی سینمای روباز باشند.

آلاچیق هایی که در بام سبز اجرا می شوند می توانند دوربسته باشند یا فقط دارای سقف باشند. و فضای اطراف آن ها باز باشد دیوارهای اطراف آنها می‌توانند از شیشه یا سازه‌های پارچه‌ای باشد و یا حتی از گیاهان پوشیده مانند شمشاد استفاده کرد. آلاچیق های چوبی از پرکاربردترین آلاچیق هایی هستند که امروزه مورد استفاده قرار میگیرند .این آلاچیق ها دارای نیمکت و فضایی برای قرار دادن وسایل گرمایشی مانند شومینه ها وبخاری های باقی هستند.

طراحی باغ ویلا اصفهان با بهترین شرکت طراحی داخلی اصفهان.کلیک کنید و با ما تماس بگیرید.

سقف‌های این نوع آلاچیق ها می توانند از چوب یا سازه های پارچه ای و یا حتی شیشه باشند. جنس آلاچیق های استفاده شده در بام سبز بسیار بستگی به سبک ساختمان و جنس نمای ساختمان دارد. اگر سبک ساختمان نمای کلاسیک و رومی باشد می‌توان از سنگ برای طراحی آلاچیق استفاده کرد. اگر نمای شیشه‌ای داشته باشد می‌توان از شیشه و چوب برای اجرای آلاچیق استفاده کرد. و اگر دارای نمای مدرن باشد و یا آجر می توان از چوب و یا سازه‌های پارچه‌ای مدرن استفاده کرد.

امروزه اکثر آلاچیق ها با ستونهای چوبی و نشیمنهای چوبی و سقف های پارچه متحرک اجرا می شوند. حسن انجام این روش این است که شما پس از گرفتن پایان کار از شهرداری می توانید آن را اجرا کنید و نیازی نیست که برای اجرای آلاچیق های سرپوشیده متراژ ساخت اضافه تر به شهرداری پرداخت کنید.

مسئله مهمی که در ساخت بام سبز ها مورد توجه می باشد زهکشی باغچه پشت بام است. تا از نفوذ آب و رطوبت حاصل از آبیاری باغچه به داخل ساختمان و فرسایش تدریجی بنا جلوگیری شود .به همین دلیل باید قبل از ساختن باغچه بر روی پشت بام به فکر زهکشی باغچه پشت بام باشیم به طوری که آب باید به داخل ناودان ساختمان راه داشته باشد . عایق سقف خانه باید حتما رعایت شود. تا از نشت و خرابی های احتمالی جلوگیری شود.

آلاچیق ها در انواع طرح های متحرک و ثابت می باشند. اگر دارای پشت بام با فضای بزرگ هستید می‌توانید از آلاچیق های ثابت استفاده کنید .و اگر پشت بام و فضای محدودی دارید می‌توانید از آلاچیق های متحرک استفاده کنید. استفاده از وسایل سرمایش و گرمایش در آلاچیقها باعث می شود تا بتوان از آنها در فصول مختلف سال استفاده کرد. از آلاچیق ها می توان در برگزاری جشن ها و مهمانی های خانوادگی نیز استفاده کرد با استفاده از مه پاش برای فصول گرم سال و مرطوب کردن فضا مخصوصا اگر از آلاچیق چوبی استفاده کرده باشید محیطی بسیار دلنشین و فضایی رویایی را به وجود خواهد آورد.

آلاچیق های چوبی باعث به وجود آمدن حس سرزندگی و نشاط در افرادی که از این محیط استفاده می‌کنند می‌گردد. شما می توانید از نور پردازی های مدرن با تنوع رنگ در داخل آلاچیق و اطراف آن استفاده کنید. و اگر نیمکت های ساخته شده با چوب ثابت استفاده نکردید. می توانید مبلمان های حصیری و باغی در داخل الاچیق و یا روف گاردن استفاده کنید. در اطراف آلاچیق می توانید از چمن های مصنوعی یا فلاور باکس ها با درختچه های تزئینی استفاده کنید.

استفاده از آب نما با نورپردازی در اطراف آلاچیق های چوبی نیز از مواردی است که برای کامل تر کردن فضا انجام می گیرد .شما میتوانید قبل از طراحی ساختمان با طراح خود مشورت کنید .و قبل از اجرای ساختمان خود درخواست طراحی آلاچیق و فضای سبز بام را از طراح خود بخواهید .اجرای هر کدام از آیتم های استخر سالن ورزشی بام سبز یا روف گاردن آلاچیق سینمای روباز جکوزی فضای کودک در ساختمان شما باعث لوکس ترشدن ساختمان شما می‌شود و از نظر مالی بسیار سودمند خواهد بود. شما میتوانید هزینه ی اجرای هر یک از ایتمها را در هزینه ی نهایی ساختمان روی متراژ خانه حساب کنید از طرفی داشتن هر یک از این ایتمها باعث میشود ساختمان شما زودتر به فروش برسدو هزینه های شما زودتر برگردد. گروه مهندسین ما اجرای این ایتمها را حتما به شما توصیه میکند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *