طراحی دکوراسیون اصفهان

معرفی انواع درب ساختمان

انسانها از ابتدای زندگی به فکر امنیت خود و خانواده بودند. و نتوانستند با تلاش های بسیار برای خود خانه هایی بسازند ورود و خروج خانه ها درب و پنجره ها بود. با پیشرفت علم ساختمان سازی و ورود به ساختمان ها و آپارتمان های چند طبقه شکل و ظاهر درب ها تغییر بسیاری کرد اما تنها موضوع ظاهر درب ها نیست. بلکه باید درب ها را از نظر امنیت، کیفیت، کاربرد و مزایا مورد بررسی قرار داد. ما در این مقاله قصد داریم انواع درب های ورودی ساختمان ها، درب های داخلی و خارجی و درب اتوماتیک اصفهان را معرفی و بررسی کنیم. اگر شما نیز دارید به ساختمان سازی بپردازید و یا حتی قصد بازسازی ساختمان را دارید می توانید با مطالعه این مطلب در هزینه ها صرفه جویی کرده و مناسب‌ترین درب را انتخاب کنید.

 انواع درب از نظر متریال:

دربهای ساختمان را با استفاده از متریال مختلف می سازند که هر کدام مناسب برای فضایی خواص می باشد البته سلیقه و قیمت  درب ها در انتخاب آن تاثیر گذار است. درب ها را می توان از جنس چوب ، فلز، شیشه، ام دی اف، آلومینیوم و… ساخت. اما اینکه کدام درب  برای کدام قسمت از ساختمان مناسب است، باید مورد بررسی قرار گیرد. به طور کلی درب ها به دو دسته درب های  داخلی و درب های خارجی تقسیم بندی می شوند.

طراحی نما اصفهان

 کاربرد درب ها:

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اگر درب ها  نبودند چه اتفاقی می‌افتاد؟ درب ها برای ما ایجاد امنیت می کنند  بخصوص با وجود دربهای ضد سرقت امنیت به طور کامل تامین می شود. از طرفی نیز در و پنجره ها میتوانند نوعی عایق  دما و صدا باشند. بخصوص با تولید درب و پنجره دوجداره اصفهان هیچ گونه مشکلی وجود نخواهد داشت و در مصرف انرژی گرمایی و سرمایی صرفه جویی خواهد شد. و یا حتا در شهرهای بزرگ چگونه سر صدایی به داخل ساختمان ورود نخواهد کرد. همچنین درب ها باعث می شوند که فضا ها از یکدیگر مجزا شوند.

 درب های داخلی ساختمان:

به درب هایی که در داخل ساختمان استفاده می شود درب های داخلی می گویند. معمولاً این درب ها از جنس چوب ام دی اف هستند من نیازی به دربهای ضد سرقت نیست. گاهی از درب های شیشه ای نیز میتوان استفاده نمود. درب های شیشه ای معمولا در ساختمان اداری استفاده می شود. درب های خروجی نیز به درب اصلی ورودی ساختمان گفته می شود . که این درب ها  به دو دسته درب ساختمان و درب پارکینگ تقسیم می شود.

 درب های اتوماتیک:

درب اتوماتیک تکنولوژیست که در چند دهه اخیر برای ورودی ساختمان ها مورد استفاده قرار گرفته. این درب ها  به دو دسته ریموت دار و سنسور دار تقسیم شده‌اند. درب های سنسور دار به این صورت کار میکنند که با قرار گرفتن افراد در مقابل درب ، سنسور های چشمی متوجه شده و درب را به صورت اتوماتیک باز می کنند. دربهای ریموت دار معمولاً برای پارکینگ ها استفاده می شود. که می توان با استفاده از ریموت کنترل از راه دور در را باز کن و وارد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *