مراحل نازک کاری

مراحل نازک کاری

امروزه مراحلی که برای ساختن ساختمان ها استفاده میگردد تفاوت زیادی با دیک دیگر ندارند، هرچند که شکل آنها ممکن است با هم تفاوت های بسیار زیادی داشته باشد-اما در حالت کلی ساخت و ساز خانه ها و ادارات امروز به سه دسته تقسیم می‌شود؛سفت کاری تاسیسات و نازک کاری. که ما در این مقاله قصد داریم در مورد مراحل نازک کاری و تاسیسات اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم.

نازکاری ساختمان اصفهان با بهترین قیمت در بهترین شرکت طراحی داخلی اصفهان ؛کافی است با ما تماس بگیرید تا با کارشناسان ما مشاوره کنید.

نازک کاری چیست

امروزه به تمامی کار های نازکی که بر روی قسمت سفت کاری شده و تاسیسات برقی و مکانیکی ساختمان انجام می شود نازک کاری گفته می شود. امان‌ این کار دارای عملیات‌ها و مراحلی میباشد که می‌توان به  اندود کاری عایق کاری سنگ کاری کاشی کاری و نقاشی در ساختمان های مختلف اشاره نمود. البته لازم به ذکر است که بدانید در بسیاری از منابع دیوار کشی را جزء مراحل نازک کاری می شمارند که این به طور کامل اشتباه می باشد و بهتر است آن را در مراحل سفت کاری اضافه کرد.

قیمت نازک کاری اصفهان با بقیه شهرا دارای تفاوت هایی است که به موقعیت و المان های زیادی بستگی دارد.

نازک کاری شامل چه مراحلی می شود؟

مراحل نازک کاری در ساختن منازل و ساختمان ها متفاوت می باشد، اما بعد از اتمام مراحل سفت کاری اتمام کارهای برق ساختمان و همچنین تجهیزات آتش نشانی باید مراحل نازک کاری را شروع کرد اما برای لازم به ذکر است که بدانید انجام هر گونه عملیاتی در مورد نازک کاری باید بر اصول خود انجام گیرد و در زمان مناسب اجرا شود که در ادامه مراحل نازک کاری به شما بیشتر توضیح خواهیم داد.

مراحل نازک کاری شامل گزینه های زیر می باشد: اجرای اندود گچ و خاک سفید کاری اجرای قرنیزها عایق کاری سرویس های بهداشتی و حمام ها سرامیک و کاشی کاری ساختمان اجرای سقف اجرای نمای داخلی و همچنین نمای خارجی.

تفاوت نازک کاری و سفت کاری

همانطور که میدانید در زمان شروع ساختن یک ساختمان در حالت کلی ساختار ساختمان شما به دست تقسیم می‌شود: سفت کاری :در واقع همان اسکلت ساختمان و گزینه‌هایی نظیر ستون و دیوارهای موجود در ساختمان اصلی شما در نظر گرفته می‌شود اما نازک‌کاری در واقع کارهای می باشد که بعد از اتمام سفت کاری ساختمان به چشم می‌آیند که تنها در انجام آنها باید ظرافت بسیار زیادی را خرج نمایید. در حالت کلی می‌توان بگوییم که نازک کاری همان پوشاندن عملیات انجام شده که همان عملیات سفت کاری میباشد به حساب می‌آید.

 اندود کاری

 پس از آنکه تمامی مراحل دیوارچینی و اجرای تاسیسات ساختمان صورت گرفت نوبت به اندود کاری می رسد.در حالت کلی اندود کاری ساختمان به دو دسته تقسیم خواهد شد ؛نوع داخلی و نوع خارجی . در نوع داخلی به دلیل دور بودن فضا از رطوبت معمولا از گچ و همچنین خاک برای این مرحله استفاده می‌شود اما در اندازه کاری خارجی به دلیل تماس مداوم با شرایط های مختلف آب و هوا و جوی و فراهم کردن مقاومت بسیار زیادی برای این گونه لازم است،اما در حالت کلی اندودکاری یکی از مهم ترین مراحل نازک کاری ساختمان به حساب می‌آید که طی روند خاصی صورت می گیرد. اما در حالت معمول به بررسی نقش متر کار و مصالح مورد نیاز برای کروم بندی ساختمان شمشیری و دیگر مراحل اندود کاری گفته می شود.

 سفید کاری

 یکی دیگر از مراحل نازک کاری ساختمان ها سفید کاری می باشد، در واقع سفیدکاری بر روی کار اجرا می‌شود و باید بسیار با دقت به اتمام برسد تا کیفیت حداکثری را به وجود آورد.این مرحله از نازک کاری بعد از اتمام اندودکاری و خشک شدن آن صورت خواهد گرفت، که سفید کاری با استفاده از گچ و ملات که با وسایل دیگر سفت می شود استفاده خواهد شد. به همین سبب هر بار نسبت به تهیه مقدار کمی از ملات اقدام خواهند کرد و آنها را درست می کنند. از آنجایی که سطح گچ بر روی زیبا و جاهای دیگر به سرعت بسیار زیادی خشک خواهد شد آنها باید به سرعت کار خود را به اتمام برساند و آنچنان که باید نمی‌توانند پرداخت بر روی آن انجام دهند و همین دلیل اقدام به کشتار کرد در واقع به این صورت می باشد هیچ ورقه کشتار ضخامت کمتر از ۱ میلیمتر بر روی سطح مورد نظر خواهند کشید و با استفاده از ماله آن را کاملاً صاف و یکدست می کنند و در نهایت این لایه می تواند لایه آخری به حساب آید و  بگذارند تا خشک شود.

قرنیزکاری

 قرنیز یکی از مهمترین مراحل نازک کاری در ساختمان ها می باشد. امروز قرنیز ها می‌توا نند از جنس های مختلفی تولید و به بازار عرضه شوند.برای مثال از جنس هایی چون تراورتن و مرمر که یکی از پرطرفدارترین قرنیز ها به حساب می آیند، معمولاً به طور مستقیم بر روی قرار خواهند گرفت و بدین صورت می‌توان از سطح زیری خود در برابر نفوذ رطوبت و هرگونه حرارت و ضربه‌ای به طور کامل محافظت نماید.

 عایق کاری سرویس های بهداشتی

 عایق کاری سرویس های بهداشتی و حمام یکی از مهمترین گزینه ها در نازک کاری ساختمان ها به حساب می آید. امروزه پس از عایق کاری سرویس های بهداشتی به نصب در و پنجره های آنها می پردازند که بتوانند به طور کامل آن قسمت را به پایان برسانند. درواقع برای عایق کاری سرویس های بهداشتی و بالا بردن کیفیت آن ها توصیه می شود که عملیات را در دو صورت انجام دهند،مرحله اول عایق کاری دیوار و مرحله دوم عایق کاری کف با قرنیز می باشد که در این صورت می تواند آسیب کمتری در اثر رفت و آمدها به سرویس ‌های بهداشتی شما وارد شود.

اجرای سقف

در حالت معمول اجرای سقف شامل عوامل مختلفی چون نصب و اجرای سقف کاذب و همچنین گچ بری می شود که شما در هنگام ساخت منازل خود پس از اتمام تمامی مراحل سفت کاری باید به این گزینه بپردازید تا بتوانید نمای بسیار زیبایی را به محیط مورد نظر خود ببخشید.

‌ اجرای نمای داخلی و اجرای نمای خارجی اجرای نمای داخلی و همچنین اجرای نمای خارجی از جمله مراحل نازک کاری ساختمان به حساب می آید.که در این صورت شامل روش های مختلفی می باشد که عمدتاً به سلیقه طرف مقابل و طراحی آنها بستگی دارد و در بخش‌های مختلف از ساختمان اجرا خواهد شد، که شما میتوانید از کسانی که در تاسیسات ساختمان حرفه ای می باشند برای انجام این مراحل کمک بگیرید.

طرح و سلیقه مختلف

در آخر پس از اتمام مراحل نازک کاری ساختمان های مورد نظر شما باید به گونه آنها را طراحی کرده باشید که تمامی آن ها با یکدیگر زیبایی را تشکیل دهند برای مثال شیرآلات و کابینت های آشپزخانه بسیار در آشپزخانه مهم می باشند پس لازم است در هنگام انتخاب کاشی و سرامیک دقت بسیار زیادی را صرف نمایید تا بتوانیم زیبایی منحصر به فردی را برای محیط مورد نظرتان به وجود آورید.

در آخر باید بدانید که پرسش‌های زیادی هنوز در مورد نازک کاری و مراحل نازک کاری ساختمان وجود دارد،اما در حالت کلی شما باید بدانید که نازک کاری ساختمان یکی از مراحل سه گانه برای ساخت و ساز ساختمان های شما به حساب می‌آید زیرا نازک کاری شامل مراحل مختلفی است که باعث زیباتر شدن ساختمان شما  خواهد شد و در این مراحل قبل از نازک کاری کارهای چون اتمام دیوار چینی و نصب تاسیسات به اتمام خواهد رسید و مراحل نازک کاری آغاز خواهد شد، از آنجایی که می دانید تمامی مراحل نازک کاری بر روی کار بود و جلوی دید افراد قرار خواهد گرفت باید در هنگام انجام مراحل آن بسیار دقت کنید و حداکثر کیفیت را به جای آورید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *