سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی

به قول ریچارد هالووی سادگی،وضوح و یکتایی ویژگی هایی است که به زندگی ما قدرت نشاط و شادی می دهد . سبک مینیمال در هنر نقاشی ،مد و موسیقی به کار رفته می شود و سبک مینیمال در معماری از کشور ژاپن گرفته شده است و در طراحی های معاصر ازش استفاده می شود طراحی داخلی به سبک مینیمال آنچه برای طراحان مورد توجه بود خلق آرامش و سکون در فضای داخلی خانه ها و توجه به اجزایی که جذابیت فضا را بیشتر می کند مانند نور ها ی مات و غیر مستقیم و رنگ های شفاف. در طراحی این این سبک در دید اول ساده به نظر میاید اما طراحی با این سبک نیازمند مهارت بالایی است.

در کشور ایران با توجه به سبک زندگی و فرهنگی که دارند نیازمند درک کامل از علم معماری و سبک های مختلف است.

 

بازسازی ساختمان در اصفهان در بهترین شرکت طراحی ساختمان اصفهان با سابقه بیش از 20 سال اماده انجام پروژه ها در داخل شهر اصفهان میباشد.

 

پروژه باغ ویلا حسین آباد

 

 

در طراحی به سبک مینیمال باعث شده تا با دنیای شلوغ و گیج کننده اطرافمان خداحافظی کنیم در این سبک از جزییات زیاد پرهیز شده است.

استفاده از پالت تک رنگ و خنثی از نشانه های این سبک می باشد در طراحی به سبک مینیمال استفاده از مبلمان ساده و نور زیاد باعث خلق فضایی جذاب می شود.

در این سبک با توجه به آرامش و زیبایی که در سادگی وجود دارد هر چیزی در شکل اصلی خود کاربردی است و به فضا ارزش بخشیده است . استفاده از شیشه های بزرگ برای نمایش فضای بیرون و افزایش نور و روشنایی در فضا استفاده می شود دیوار ها بدون هیچ گونه تزییناتی به کار رفته می شود .

کمد ها و وسایلی برای آشپزخانه و اتاق ها استفاده می شود با همدیگر همخوانی دارند. در سبک مینیمال دسترسی به تمام فضا ها به راحتی انجام می شود و پلان به صورت آزادانه طراحی می شود.

اصولی که باید در طراحی به سبک مینیمال بهش اشاره کرد شامل:

– حذف موارد غیر ضروری و پرهیز از تزیینات

– پلانی آزاد که دسترسی به تمام فضاها به راحتی انجام می شود.

– نور زیاد و حفظ روشنایی(استفاده از پنجره های بزرگ و سرتاسری)

– دیوار ها تا حد ممکن ساده و بدون تزیینات باشند.

بهتر است در طراحی آشپزخانه به سبک مینیمال از کابینت های بلند و صاف برای حداکثر میزان استفاده از فضا و دستگیره های ساده بدون تزیینات  استفاده شود.

رنگ در سبک مینیمال

از رنگ هایی که در سبک مینیمال بیشتر استفاده می شود رنگ های خنثی مانند سفید،کرم،خاکستری،بژ به عنوان رنگ های اصلی و ثانویه  استفاده می شود.

نور پردازی سبک مینیمال

در سبک مینیمال نور زیاد از ویژگی های اصلی این سبک می باشد استفاده از پنجره های بلند و سرتاسری و هالوژن و و لوستر های مخفی و تو کار باعث می شود این سبک را از بقیه سبک ها متمایز کند.

مبلمان سبک مینیمال

در سبک مینیمال استفاده از مبلمان تجملاتی و اشرافی جایگاهی ندارند و باید از مبلمان ساده با ارتفاع کم و شکل های ساده و پارچه های تک رنگ استفاده شود.

بهترین متریال سبک مینیمال

در طراحی به سبک مینیمال بهتر است از متریال های که از دل طبیعت آمده اند استفاده شود مانند چوب،بتن،شیشه و سنگ.

  زیبایی شناسی مینیمالیست

از نطر زیبایی شناسی سبک مینیمال هرچه کمتر بهتر. سبک مینیمال یک حالت انتزاعی از استایل ایجاد می کند شبیه یک اثر هنری می باشد . در سبک مینیمال معمولا از رنگ های خنثی استفاده و فضاهای تمیز که با کمترین حواسپرتی است استفاده می شوددر هنگام استفاده از سبک مینیمال احساس می کنیددر هوای تازه نفس می کشید و فضای سرشار از آرامش می باشد در این سبک فارغ از هرگونه هرج و مرج و این سادگی که دارد باعث زیبایی می شود.

در سبک مینیمال که به مفهوم هر چه کمتر بهتر می پردازداستفاده از فضای سفید زیاد و وسایل کم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .

استایل هایی که در سبک مینیمالیست استفاده می شود شامل:

1-استفاده از رنک های خنثی

2-چشم نواز

3- زیبایی طبیعی

برای آنکه بخواهیم یک خانه به سبک مینیمالیست داشته باشیم می توانید از موارد زیر پیروی کنید:

از شلوغی خلاص شوید

یکی از ویژگی های مهمی که سبک مینیمال دارد رهایی از شلوغی ها است بنابراین تا می توانید دور خود را خلوت  کنید و استفاده از وسایل غیر ضروری پرهیز کنید.

از یک تم رنگی استفاده کنید

در زیبایی شناسی مینیمال از پالت رنگی خنثی استفاده کنید از رنگ هایی مانند سفید ،کرم یا طوسی

توجه به موارد کلیدی

موارد کلیدی باعث می شود سبک مینیمال بیشتر به چشم بیاید بنابر این سعی کنید فقط وسایل ضروری و مهم را در چیدمان منزلتان استفاده کنید.

فضای خانه را روشنتر کنید

استفاده از ویژگی های طبیعی در خانه یتان باعث می شود سبک مینیمال بیشتر به چشم بیاید همچنین نور طبیعی که از طریق پنجره های نور گیر وارد خانه می شود باعث جذابیت چند برابر منزلتان می شود.

ایده های جدید اجرا کنید

ممکن است با دیدن چند عکس شما علاقه مند شده باشید که سبک مینیمال را در خانه یتان اجرا کنید بهتر از قبل از اجرا ایده ها و عکس های زیادی را ببینید تا استایل مناسبی را در منزلتان اجرا کنید.

مهم ترین  بخش خانه آشپزخانه است در آشپزخانه می توانیم از کابینت های ساده با سطح براق یا براق استفاده شود و از حداقل جزییات و تزیینات استفاده شودو رنگ استفاده شده در آشپزخانه ترجیحا رنگ سفید باشد.

 

تزریق انرژی در خانه به سبک مینیمال

یکی از مشکلاتی که در سبک مینیمال وجود دارد ساده و بی روح بودن بیش از حد این سبک مدر دکوراسیون داخلی می باشد.

برای حل این مشکل از سایه ها و بافت های محیطی استفاده کنیدمانند کاغذ دیواری با بافت ظریف ،پارچه ها با جنس های مختلف برای پرده ها مبلمان و کوسن ها و یا استفاده از وسایل چوبی مختلف در کنار هم.

سبک مینیمالیست نه تنها در دکوراسیون داخلی بلکه امروزه در صنعت مد و زیبایی هم بسیار مورد توجه است و امروزه طراحان لباس بسیار از این سبک در پوشش استفاده می کنند و این سبک از محبوبترین سبک ها در طراحی لباس می باشد .سیک مینیمال در مد لباس هم مخالف مصرف گرایی و تجمل پرستی می باشد و ساده بودن را شعار خود قرار می دهد.

طراحی داخلی اصفهان را با بهترین ها در تینو امتحان کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *