سنگ در ساختمان سازی

 سنگ در ساختمان سازی

سنگ در ساختمان سازی کاربرد بسیار زیادی دارد و یکی از متریال‌های اصلی در ساختمان سازی می‌باشد و از سنگ هم در محوطه بیرونی مانند نما و حیاط استفاده می‌شود و هم در فضای داخلی و و متریال بسیار کاربردی می‌باشد و در عین حال گرون و لوکس است.

از قدیم هرچه در خانه‌ها از سنگ استفاده می‌شد خانه‌ای شیک‌تر و لوکس‌تر بود و استفاده از این متریال در ساختمان سازی همیشه به روز می‌باشد و هیچ وقت قدیمی نمی‌شود برای همین انتخاب درست این متریال انتخابی مادام العمر می‌باشد پس بهتر است در انتخاب سنگ در ساختمان دقت بیشتری کنیم به همین منظور بهتر است اول سنگ را بشناسیم تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشیم.

فروش انواع سنگ اسلب به صورت مستقیم از کارخانه در مجموعه اصفهان استون

 

 سنگ‌ها بر اساس جنسی که دارند در داخل ساختمان و خارج متفاوت هستند به همین منظور در این مقاله ما در دو بخش سنگ‌هایی که در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود و سنگ‌هایی که در نما کار می‌شود را بررسی می‌کنیم سنگ هارو برسی می کنیم.

سنگ در دکوراسیون داخلی

 در دکوراسیون داخلی  سنگ برای استفاده از موارد تزیینی و هم کاربردی استفاده می‌شود و از آنجایی که سنگ‌ها در دکوراسیون داخلی جذابیت بسیار زیادی دارد ولی بر اساس دوام و کیفیت که دارند متفاوت هستند که در که در ادامه باانواع سنگ‌ها در دکوراسیون داخلی آشنا می‌شویم.

بازسازی خانه در اصفهان با بهترین طراحی های مدرن و کلاسیک،با ما تماس بگیرید.

سنگ گرانیت

 سنگ گرانیت با توجه به دوام و زیبایی و کارایی که دارد هم در فضاهای داخلی هم فضای خارجی قابل استفاده است و در برابر آب بسیار مقاوم می‌باشد از سنگ گرانیت بیشتر در کف فرش ها، حمام و سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.

 سنگ مرمر

سنگ مرمر به خاطر زیبایی و جذابیت های که دارند در دکوراسیون داخلی در فضاهاییهمانند دیواره‌ها، کف و حتی مبلمان استفاده می‌شود معمولاً رنگ سنگ مرمر سفید می‌باشد اما رنگ‌های دیگری مانند سیاه خاکستری هم وجود دارد .

معمولاً به خاطر زیبایی که سنگ مرمر دارد یکی ازسنگ های زینتی در دکوراسیون داخلی می‌باشد سنگ مرمریکی از محبوب‌ترین سنگ‌ها در دکوراسیون داخلی است امروزه در طراحی داخلی از سنگ‌ها بسیار استفاده می‌شود به دلیل استحکام زیاد و زیبایی ،مقاومت بالا در برابر شرایطی مانند نفوذ آب ،ضربه، خط و خش فشار شرایط اسیدی و حرارت به همین علت دوام و طول عمر بسیار زیادی دارد.

 یکی دیگه از دلایلی که از سنگ‌ها در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود  وبه خاطر تنوع طرح رنگ و ثباتی که دارند و علاوه بر این موارد سنگ‌ها انعطاف بسیار زیادی در موقع اجرا دارند و می‌توان هم به صورت دستی در قسمت‌های مختلف یک ساختمان کار شود.

 نمای ساختمان

از آنجایی که سنگ متریالی بسیار مقاوم هست و در عین حال و شیک و لوکس به حساب می‌آید در طراحی و اجرای نما بسیار استفاده می‌شود سنگ در نما توسط صنایع سنگ سازی به چند دسته تقسیم شده است که  از انواع سنگ‌های تراورتن که بسیار استفاده می‌شود سنگ عباس آباد است.

 سنگ عباس آباد که از شاخه‌های سنگ تراورتن می‌باشد به خاطر خلل و فرج‌هایی که دارد چسبندگی خوبی به ملات و دیوار دارد که برای نمای ساختمان بسیار مناسب است سنگ عباس آباد دارای رنگ‌های طبیعی مانند رنگ قهوه‌ای و کرم و بژ می‌باشد این مدل سنگ دارای تنوع بسیار زیادی در رنگ و طرح‌ها دارد و همچنین مقاومت  زیادی در برابر سرما گرما تابش آفتاب و رطوبت و هوا دارند سنگ عباس آباد در برابر سنگ‌های دیگر قیمت بسیار مناسبی دارد به همین علت در برابر سنگ‌های دیگر برای نما بسیار مناسب می‌باشد.

در نمای ساختمان از متریال‌هایی مانند آجر چوب شیشه کامپوزیت و غیره استفاده می‌شود از متریال‌های دیگری در نمای ساختمان که می‌توان استفاده کرد سنگ می‌باشد که در بسیاری از شهرها نمای ساختمان فقط با سنگ می‌باشد که متریال سنگ در نما نسبت به سایر متریال‌ها مقاوم‌تر می‌باشد و از آنجایی که یکی از مهمترین بخش‌های ساختمان نمای بیرونی می‌باشد نمای بیرونی ساختمان نشان دهنده کیفیت ثبت و ارزش ساختمان است به همین منظور در شهرهای مختلف بر اساس نوع آب و هوا شرایط اقلیمی و امکانات منطقه‌ای که وجود دارد مصالح مختلفی استفاده می‌شود و در بسیاری از مناطق استفاده از سنگ در نمای ساختمان مصالحی قدمت‌دار و رایج می‌باشد که دارای بازه‌های قیمتی متفاوت می‌باشد. انتخاب درست سنگ در نما امری بسیار مهم و کاربردی می‌باشد که تراورتن خود به چند دسته تقسیم می‌شود که شامل تراورتن عباس آباد، تراورتن، حاجی آباد، تراورتن درب بخاری، تراورتن آبگرم، تراورتن آتش کوه می‌باشد.

دلیل استفاده از سنگ در نما

زیبایی و لوکس بودن سنگ

 ،مقاوم بودن سنگ مناسب برای همه سبک‌های معماری

بازه قیمتی مناسب

 سنگ نما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد

 زیبایی

 یکی از موارد مهم و اساسی در انتخاب سنگ نما زیبایی سنگ می‌باشد که در سنگ نما بهتر است از رنگ روشن مانند سفید و کرم استفاده شود البته می‌توان از سنگ‌هایی که به رنگ تیره هستند درصد کمی در نما استفاده می‌شود.

چسبندگی

چسبندگی سنگ‌ها در نما بسیار مهم است به این علت که ممکن است بعد از

مدتی سنگ نما ول کند و از نما کنده شود به همین منظور استفاده از سنگی که چسبندگی خوبی با ملات دارد بسیار مهم است.

 مقاومت بالا

 یکی از علت‌های انتخاب سنگ در نما مقاومت بالایی هست که دارد.

 وزن کم

 ازمزیت‌هایی که یک ساختمان می‌تواند داشته باشد سبک بودن آن است ولی استفاده از مصالح سنگ باعث می‌شود ساختمان سنگین‌تر شود.

 به خاطر داشته باشید قیمت سنگ‌ها بر اساس متراژی که دارند متفاوت است به همینمنظور در هنگام  طراحی و اجرا سنگ باید حواسمان باشد که چه متراژی از سنگ نیاز داریم سنگ هایی که امروزه بسیار استفاده می شود سنگ اسلب است که سنگ اسلب با توجه به برش هایی که در کارخانه جات می زنند متفاوت است امام معمولا سنگ های سایز بزرگ و یک تیکه می باشند و بسیار لوکس زیبا می باشد به خصوص در دکوراسیون داخلی که مناسب اکسنت وال و یا پشت تیوی می باشد خوبی سنگ اسلب این هست که یک تیکه می باشد و بدون درز و این موضوع جذابیت این سنگ را بیشتر می کند.البته از نظر قیمتی این سنگ بسیار گرونتر از سنگ های دیگر می باشد.

بعد از سنگ اسلب سنگ ها بر اساس خواسته ما متراژ های متفاوت تری دارد که بر اساس ابعاد و اندازه کیفیت سنگ قیمت های متفاوتی دارند.

شرکت بازسازی منزل در اصفهان با سابقه بیش از 10 سال در طرای و 20 سال در اجرا،با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *