سنگ تراورتن در طراحی نما

سنگ تراورتن در طراحی نما

آیا تا کنون نام سنگ تراورتن را شنیده اید؟ آیا می دانید سنگ تراورتن چه کاربرد هایی دارد؟ آیا تا کنون از سنگ تراورتن استفاده کرده اید؟ آیا در طراحی نمای ساختمان خود از سنگ تراورتن استفاده کرده اید؟

در پاسخ به سوالات شما عزیزان باید گفته شود که سنگ تراورتن، از معدن های سطح زمین خارج می شود، این سنگ در انواع مختلف در طبیعت موجود می باشد که هر کدام بافت و رنگ گوناگونی دارد.

ما در این مقاله به معرفی سنگ تراورتن و دانستنی های که باید در مورد آن بدانید می پردازیم، پس برای به دست آوردن اطلاعات ما را تا انتها همراهی کنید.

برای خرید سنگ تراورتن اصفهان از بهترین کارخانه سنگ تراورتن اصفهان کلیک کنید.

سنگ تراورتن چیست؟

یکی از انواع سنگ های رسوبی و تزیینی سنگ تراورتن می باشد که از سنگ های به جا مانده از رسوب های چشمه های آب گرم تولید شکل می گیرد. در این سنگ حفره هایی وجود دارد که به علت وجود گاز هایی که در آب گرم وجود دارد منبع رسوب گذاری می باشند. شاید برای تان جالب باشد که بدانید، هر چه قدر عنصر های محلول در آب، که در آب های گرم وجود دارد کم باشد، رنگ تراورتن روشن تر می شود.

در کشور ما معدن های تراورتن بزرگی وجود دارد که چند نمونه از آن ها در ادامه ی مطالب نام برده شده است:

معدن تراورتن تکاب

معدن تراورتن اردبیل

معدن تراورتن مرکزی

معدن تراورتن آق دره

معدن تراورتن زنجان

شرکت طراحی نما اصفهان با داشتن برترین طراحان و معماران اماده انجام کلیه خدمات طراحی در اصفهان میباشند.با ما تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان ما بهرهمند شوید.

ویژگی های سنگ تراورتن در طراحی نما

 

*دارای رنگ ثابت می باشد که در برابر اشعه ی UV خورشید تغییر رنگ نمی دهد.

* سنگ تراورتن دارای انواع گوناگون رنگ ها می باشد که می تواند مورد پسند تمام سلیقه ها قرار بگیرد.

* وزن سنگ تراورتن نسبت به سنگ های دیگر سبک تر است که موجب می شود سازه ی ساخته شده سبک تر باشد.

*سنگ تراورتن خلل فرج دارد که این امر سبب می گردد، چسبندگی خوبی با ملات به وجود بیاید و از سنگ نما جدا نگردد.

* این سنگ زیبا برای تمام آب و هوا ها و شرایط جغرافیایی مناسب می باشد و در برابر سرما و گرما مقاومت بالایی دارد.

*سنگ تراورتن برش خوبی دارد و کسانی که می خواهند سنگ های حجمی و سرستون ها را حجاری کنند و در نمای ساختمان استفاده کنند، سنگ تراورتن بهترین گزینه برای آن ها می باشد.

سنگ تراورتن در طراحی نمای ساختمان

امروزه هر فردی که قصد ساخت ساختمان دارد، به فکر زیبایی نمای ساختمان می باشد و به زیبایی آن اهمیت زیادی می دهد.

همان طور که می دانید، اصلی ترین رکن هر سازه از نظر ساخت و طراحی، نمای ساختمان ها می باشد، یا شاید بهتر است بگوئیم که شناسنامه و هویت سازه، نمای ساختمان می باشد که ذوق و هنر مالک و سازنده را نشان می دهد.

امروزه اهمیت نمای ساختمان دو چندان شده است و مهم ترین نقش را در ساخت ساختمان به خود اختصاص داده است.

شایان ذکر است، در بین کلیه ی نما های که تا کنون طراحی و اجرا شده است، نمای سنگی طرفداران بیشتری دارد.

اگر بخواهید علت آن را بدانید، باید گفته شود که شکوه و عظمتی که نمای سنگی به ساختمان می دهد، نسبت به سایر طراحی بسیار بالا می باشد‌‌.

یکی از سنگ های که امروزه برای طراحی نمای ساختمان از آن به وفور استفاده می شود، سنگ تراورتن است.

پس ما به شما پیشنهاد می کنیم از سنگ تراورتن برای طراحی نمای ساختمان های خود استفاده کنید.

مقاومت سنگ تراورتن در طراحی نمای ساختمان

مطمئنا کسانی که قصد طراحی نمای ساختمان خود را دارند به فکر استفاده از نمایی هستند که مقاومت بالایی داشته باشد و به راحتی فرسوده نشود.

طراحان نمای ساختمان هنگامی که می خواهند نمای ساختمان را با سنگ تراورتن طراحی کنند، باید بدانند که این نوع سنگ مقاومت قابل قبولی دارد و به راحتی می توانند از آن برای طراحی نمای ساختمان مدرن استفاده کنند.

اما لازم به ذکر است اگر یک جسم بسیار سنگین روی سنگ تراورتن کشیده شود روی سنگ خراش به وجود خواهد آمد، به همین علت برای استفاده ی خوب از سنگ تراورتن، باید بدانید که در چه محیطی قرار است استفاده شود. اگر از این سنگ ها به طور صحیح استفاده کنید می توانید به مدت طولانی بدون هیچ آسیبی از سنگ تراورتن بهره ببرید و یک ساختمان با نمای مدرن و زیبا داشته باشید.

قیمت طراحی نمای ساختمان با سنگ تراورتن

امروزه از سنگ تراورتن برای طراحی نمای ساختمان بسیار استفاده می شود زیرا این سنگ تنوع بالا و قیمت مناسب تری نسبت به سایر سنگ ها دارد.

قیمت این سنگ برای استفاده در نمای ساختمان، بر اساس ضخامت، برش، نوع رنگ، سورت و نوع فرآوری آن گوناگون می باشد، که هر کدام از این موارد بر روی انتخاب سنگ تاثیر گذار است.

سنگ تراورتن در طراحی نمای ساختمان،مورد توجه بسیاری از طراحان قرار گرفته است و کسانی که قصد طراحی یک نمای منحصر به فرد دارند از این سنگ استفاده می کنند.

مزایای استفاده از سنگ تراورتن در طراحی نمای ساختمان:

سنگ تراورتن در طراحی نمای ساختمان، بسیار رایج شده است و نمای ساختمانی که با این سنگ ساخته شود یک نمای لوکس، مدرن و قیمتی محسوب می شود.

امروزه عرضه ی این سنگ ها افزایش یافته است که همین امر موجب کاهش قیمت آن شده است و توانسته نظر بسیاری از سازندگان و طراحان نمای ساختمان را به خود جلب کند.

سنگ های تراورتن در غار های اهکی کشور ما به وفور یافت می گردد و می توان گفت این سنگ چیزی میان سنگ مرمر و سنگ آهک است.

همان طور که قبل نیز گفته شد، در سنگ تراورتن حفره های مختلفی وجود دارد که موجب شده است سطح سنگ صیقلی نباشد و برای محیط هایی که رطوبت بالایی دارند، به کار برود.

بافت این سنگ به گونه ای می باشد که حتی اگر در دمای بالا قرار گرفته شود، خنک خواهند ماند.

کسانی که می خواهند با یک هزینه معقول، نمایی لاکچری  و منحصر به فرد داشته باشند، سنگ تراورتن بهترین گزینه برای آن ها می باشد زیرا با استفاده از این سنگ می توانند یک نمای ساختمان مدرن و زیبا داشته باشند.

زیبایی سنگ تراورتن بی نظیر است که همین امر موجب شده است، فضای بیرونی ساختمان، درخشان و با اصالت شود.

نتیجه گیری

ما در این مقاله ویژگی ها و مزایای استفاده از سنگ از سنگ تراورتن را بیان کردیم. کاربرد های سنگ تراورتن مختلف است که یکی از مهم ترین و از کاربرد ترین آن استفاده در طراحی نمای ساختمان می باشد.

سنگ تراورتن انواع گوناگونی دارد و در رنگ های متفاوتی در بازار وجود دارد که مورد توجه اکثر سلیقه ها قرار می گیرد.

قیمت این سنگ مقرون به صرفه می باشد و افراد می توانند با استفاده از آن یک نمای لوکس و زیبا داشته باشند.

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات لازم  را در مورد سنگ تراورتن در طراحی نمای ساختمان برای شما گرد آوری کنیم امیدواریم مورد توجه، قرار گرفته باشد.

فروشگاه سنگ اصفهان با داشتن بیشترین سنگ و طرح اماده ارسال سنگ به سراسر کشور میباشد.برای دیدن سایر سنگ ها و طرح ها کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *