دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

طراحی داخلی خانه های کوچک

خانه های کوچک خانه هایی هستند با متراژ زیر 70متر، البته مهمترین عاملی که در کوچک بنظر آمدن واحد مسکونی موثر است تعداد ساکنین در واحد مسکونی می باشد به این علت که هر چقدر تعداد اعضا اضافه می شود اسباب و وسایل برای زندگی اضافه می شود.

امروزه به دلیل افزایش هزینه های زندگی و افزایش جمعیت جهان در مقابل محدودیت های مکانی تمایل برای زندگی در خانه های کوچک بیشتر شده است.بنابراین می توان با یک سری ایده های هوشمندانه دکوراسیون خانه های کوچک را طراحی و دکور کرد.

بهترین شرکت طراحی داخلی اصفهان با سابقه 20 ساله اماده انجام خدمات به همشهریان اصفهانی میباشد.

یکی از دلایلی که استفاده از خانه های کوچک بیشتر شده است مهاجرت افراد مختلف از روستا ها به شهر هاو افزایش و رشد جمعیت و پیشرفت تکنولوژی می باشد.

یکی از وظابف طراحان و معماران در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک این است که خانه های کوچک را به گونه ای طراحی و اجرا کنند که ساکنین آن خانه احساس آرامش بیشتری کنندو هم اینکه آن خانه بزرگتر و دلباز تر بنظر بیاید بناراین انتخاب سبک درست دکوراسیون مناسب برای این فضا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

از بزرگترین و رایج ترین مشکلات در هنگام طراحی دکوراسیون خانه های کوچک، این است افراد سعی می کنند تمام ایده های طراحی را در فضای کوچک به کار ببرند در صورتی که در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک باید ایده را محدود کرد و مناسب ترین ایده هارا انتخاب کنیم تا فضا بزرگ و دلباز به نظر بیاید.به همین منظور بهتر از رنگ های روشن استفاده شود.

در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک از رنگ های تیره پرهیز کنید و رنگ های روشن را جایگزین رنگ های تیره کنید رنگ های روشن نظیر سفید ،کرم،طوسی روشن و… که نور را در فضا منعکس می کند برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک استفاده کنید.

وسایل و مبلمانی که در دکوراسیون خانه های کوچک استفاده می شود تاثیر بسیار زیادی در طراحی خانه های کوچک دارد بنابراین بهتر است از وسایل و مبلمان با طرح های ظریف ،ال شکل و یا گرد در چیدمان فضای پذیرایی انتخاب نمایید.

نور یکی از مهمترین عواملی هست که در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک از اهمیت بسیاری برخورداراست پس طراحان و معماران باید از روش هایی استفاده کنند که نور را وارد خانه های کنند به خصوص خانه های کوچک که این روش می توانداز طریق افزایش بازشو ها برای ورود نور طبیعی در خانه ها و یا استفاده از نور های مصنوعی که این طریق یکی از روش هایی است که باعث افزایش نور و بازتاب نور در دکوراسیون خانه ها به خصوص دکوراسیون خانه های کوچک می شود.

آیینه،یکی از گزینه هایی می باشد که باعث انعکاس نور می شود و این انعکاس نور خانه را بزرگتر و دلباز تر نشان می دهد و همچنین استفاده از آیینه باعث می شود به فضا عمق داده شود و این ایجاد عمق فضا را بزرگتر نشان می دهد.

آشپزخانه یکی از مهم ترین فضا های هر خانه به حساب می آید به این علت که بیشترین زمان در طول روز در طول روز در آشپزخانه سپری می شود بنابراین توجه به طراحی آشپزخانه به خصوص خانه های کوچک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به خصوص برای خانه های کوچک که ما به دنبال این هستیم که تا حد امکان دکوراسیون خانه های کوچک به زیباترین شکل ممکن اجرا شودبنابراین بهتر است در طراحی آشپزخانه خانه های کوچک از رنگ سفید و سبک مدرن استفاده شود.

12ترفند برای دکوراسیون خانه های کوچک

1-نور

بازتاب نور یکی از عواملی هست که بسیار درطراحی خانه های کوچک موثر است پس بهتر است از کاشی های سفید و براق استفاده شود و یا نصب آیینه به دیوار ها.

2-استفاده از در در های کشویی

در های کشویی باعث می شود فضای زیادی اشغال نشود و یا می توانید تقسیم بندی فضا ها را با درهای کشویی انجام دهید که این امر باعث می شود خانه بزرگتر از آنچه هست بنظر بیایید.

 

3-استفاده از مبلمان چند منظوره

ازآنجایی که که طراحی خانه های کوچک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به همین منظور بهتر است از مبلمانی استفاده شود که دارای چند کاربری باشند تا فضای کمتری اشغال شود.

4-استفاده از آیینه

آیینه یکی از بهترین ترفند هایی است که در چیدمان خانه به خصوص خانه های کوچک استفاده می شود که با این کار باعث می شود فضا بزرگتر از آنچه هست به نظر بیایید.

5-استفاده از جزیره و میز دیواری به جای میز غذا خوری

برای آنکه میز غذا خوری فضای زیادی را اشغال می کند بهتر است از یک میز دیواری به عنوان اپن آشپزخانه هم هست استفاده شود این میز دیواری را با لولا به دیوار متصل کنید که هر موقع به میز احتیاجی ندارید آن را ببندید و از صندلی ها برای چیدمان خانه استفاده کنید.

6-از شلوغی پرهیز کنید

نیازی نیست تمام وسایل در معرض دید باشند بهتر است تا جایی که امکان دارد وسایل را در کمد و کابینت ها قرار دهید تا فضای خالی بیشتری در معرض دید باشد.

7-مخفی کردن اتصالات

با پوشاندن لوله های تو کار و سیم کشی ها با استفاده از ترفند های پتینه ،پارچه های طرح دار یا اکسسوری های تزیینی باعث می شود از ظاهر ۀشفته در خانه جلوگیری شود.

8-هوشمندانه خرید کنید

در خرید وسایل خانه هوشمندانه رفتا رکنید و سعی کنید متناسب با فضایی که دارید بهترین وسیله را انتخاب کنید با این کار می توانید از فضا بیشترین استفاده را بکنید.

10-استفاده از کمد ها

در دکوراسیون خانه های کوچک سعی کنید از کمد ها بیشترین استفاده را بکنید به این خازر کمد ها از آشفتگی خانه ها جلو گیری می کند.

11-استفاده از قفسه های دیواری

برای قرار دادن کتاب و وسایل تزیینی به جای بوفه و کتابخانه های بزرگ بهتر است به سراغ قفسه های بلند جادار که دیواره ندارند بروید.

12-استفاده از رنگ های خنثی

دکوراسیون خانه های کوچک باید آرام یکدست و چشم نواز باشد که چشم و ذهن را فریب دهدکه فضا از آن چیزی که هست بزرگتر بنظر بیاید بنابراین شما می توانید به جای استفاده از چند ترکیب رنگی از یک تناژ رنگی که ترجیحا رنگ های خنثی مانند رنگ سفید،کرم،خاکستری استفاده کنید.

و در آخر در دکوراسیون خانه های کوچک استفاده از تکنیک های فضاسازی کم هزینه باعث می شود روح خلاقیت و انرژی خانه یتان چند برابر شود و مهندسین طراح گروه تینو تمام تلاش خود را می کند با استفاده از اصول و قواعد معماری خانه شمارا به بهترین شکل طراحی می کنند.    

بازسازی ساختمان اصفهان با شرکت ساختمانی تینو،با ما تماس بگیرید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *