خصوصیات انتخاب پیمانکار

انتخاب پیمانکار با پیشرفت روزافزون صنعت ساختمان و با توجه به اینکه هر روز شاهد استفاده از متریال‌های نوین و مصالح متفاوت در مراحل مختلف اجرای ساختمان هستیم با این اوصاف استفاده از پیمانکار ذی صلاح یا به اصطلاح مجری ذیصلاح امری واجب در صنعت ساختمان است. حتی انتخاب بهترین پیمانکار برای پروژه ساختمانی در مرحله سفت کاری هم می‌تواند باعث کنترل و حتی کاهش هزینه‌های ساختمان در زمان سفت کاری و نیز نازک کاری گردد.      

پروژه هشت بهشت

پروژه هشت بهشت(مراحل اجرا سقف و ستون)

برای مثال هنگام تخریب ساختمان قدیم تجربه یک پیمانکار قوی می‌تواند در تخریب ایمن و همچنین بهترین و راحت‌ترین روش اجرای تخریب باعث کاهش هزینه‌ها برای کارفرما گردد علاوه بر کاهش هزینه‌ها انتخاب بهترین پیمانکار در اصفهان می‌تواند نگرانی‌ها را در خصوص اجرای ایمن در زمان تخریب گودبرداری خاکبرداری و اجرای اسکلت کاهش شود.

یک پیمانکار با تجربه بهترین اکیپ‌های اجرایی و قوی‌ترین مجریان را در مراحل مختلف استفاده می‌کند همچنین با توجه به حجم کار یک پیمانکار با تجربه مجریان جز با قیمت مناسب‌تری با یک پیمانکار عقد قرارداد می‌نمایند که در کاهش هزینه‌ها بسیار موثر است. البته روش‌های مختلفی برای عقد قرارداد و انتخاب بهترین پیمانکار وجود دارد.

ابتدا خصوصیات یک پیمانکار قوی را بررسی می‌کنیم:
پیمانکار و یا مجری ذی صلاح باید اطلاعات کاملی در خصوص طراحی و اخذ مجوزات و قوانین شهرداری تا انواع روش‌های اجرای سفت کاری و نازک کاری و بسیاری از مصالح و متریال‌های نوین ساختمانی را داشته باشد. همچنین پیمانکار ساختمان بایستی دارای رزومه قوی در اجرا باشد، که خود نشان دهنده در اختیار داشتن اکیپ‌های مجرب باشد. همچنین توانایی تعامل با اکیپ‌های ساختمانی و ایجاد هماهنگی بین قوانین ساخت و ساز و اجرا نظرات کارفرما و توانایی‌های اکیپ‌های اجرایی از مهمترین خصوصیات یک مجری یا پیمانکار ساختمانی می‌باشد.

 

روش‌های مختلفی برای عقد قرارداد با پیمانکار ساختمانی وجود دارد به طور مثال: اجرای سفت‌کاری به صورت پیمانکاری می‌تواند به صورت متری انجام شود. این روش عقد قرارداد خود به صورت دستمزدی و یا دستمزدی با مصالح انجام می‌شود. در روش اول پیمانکار اجرای سفت کاری شامل اجرای سقف و ستون دیوارچینی و گچ و خاک و اجرای شیب‌بندی را به ازای هر متر مربع x ریال انجام می‌دهد و بر اساس متراژ پروانه حدود دستمزد پیمانکار مشخص می‌گردد. در این روش در انتها کل پروژه مساحی شده و با پیمانکار تسویه حساب می‌گردد در این روش مصالح به صورت جداگانه محاسبه می‌شود و توسط کارفرما پرداخت می‌گردد پیمانکار فقط دستمزد قالبند بنا و گچکار و دستمزد اجرای خود را که به میزان x ریال اعلام کرده را دریافت می‌کند.

 

در روش دوم پیمانکار با احتساب مصالح مصرفی از جمله میلگرد بتن آهن گچ پوکه غیره میزان هزینه را به کارفرما به صورت متری اعلام می‌کند و پس از پایان ساخت کل پروژه مساحی شده به صورت متری با پیمانکار تسویه حساب می‌گردد. این دو روش معایب و محاسنی دارد از جمله محاسن آن می‌توان به قطعی شدن قیمت تمام شده اشاره کرد ولی متاسفانه در بسیاری از موارد پیمانکار برای کاهش هزینه‌های خود و ایجاد ضریب اطمینان در سود نهایی ممکن است از متریال ضعیف و یا اکیپ‌های اجرایی با تجربه کم و قیمت ارزان استفاده کندکه می‌تواند باعث ضررهای احتمالی آتی به پروژه و کارفرما گردد.

شما میتوانید برای تماس با کارشناسان و مشاوره برای پیمانکار ساختمان اصفهان کلیک کنید و با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *