تعمیر و نگهداری ساختمان


نوسازی تعمیر و نگهداری ساختمان

هر ساختمان به میزان مشخصی نگهداری تعمیرات و بازسازی نیاز دارد تا همیشه به بهترین شکل به نظر برسد و فضای امنی برای شما ایجاد کند.
با مشورت با یک معمار ساختمان وبا بازرسی های منظم کارگران تعمیرات از ساختمانتان برای تعیین مناطقی که نیاز به تعمیرات و بازسازی دارند به شما کمک می کند تا از هزینه های اضافه جلوگیری کنید.

بازسازی منزل اصفهان خود را به ما بسپارید تا با بهترین قیمت و کمترین زمان کلیه خدمات ساختمانی شما را انجام دهیم.شرکت تینو به عنوان بهترین شرکت بازسازی خانه  اصفهان با 20 سال تجربه در خدمت همشهریان عزیز میباشد.

تعمیرات معمولی ساختمان

تعمیر و نگهداری معمولی ساختمان شامل : تعویض دستگیره ها فرسوده ، روغن کاری لولا ها ، یا تعویض مغذی شیر آلاتی که نشتی دارند ، تعویض فیلتر های سیستم های تهویه مطبوع ، تعویض قفل هایی که به سختی باز و بسته می شوند و یا حتی تعوض لامپ های سوخته در خانه جزو تعمیرات معمولی ساختمان است.
اما تعمیرات ساختمان در یک محیط صنعتی یا

کارگاههای مستلزم برنامه ریزی و زمان بندی مشخص است در غیر این صورت گاهی مجبور به تخلیه بخشی از کارگاه خواهیم شد که با ضرر مالی و اتلاف وقت همراه است.

تعمیر و بازسازی تاسیسات برق ساختمان

نگهداری پیشگیرانه برای جلوگیری از خرابی تجهیزات برقی در ساختمان بسیار مقرون بصرفه تر از تعویض تجهیزاتی برقی است.
این تعمیر و نگهداری بر اساس بازدید های منظم و بررسی های دقیق قابل انجام است.
که در صورت بروز مشکل در بررسی ها می توان سریعا به بازسازی تجهیزات یا سیستم برق ساختمان پرداخت و از هزینه های اضافه جلو گیری کرد.

 

نگهداری و بازسازی حفاظتی

برخی از سطوح به چیز بیشتری از بررسی نیاز

دارند مانند تمیز کردن و رنگ آمیزی سطوح فولادی و فلزی از جمله راه پله ها ، راه روها ، ورودی ، سایبان داخل حیاط و سایر تزئینات ساختمان که نیاز به محافظت ، پوشش مناسب و جلوگیری از زنگ زدگی دارند همچنین اجزای سازه ای مانند تیر و ها ستون ها نیاز به بازبینی منظم و محافظت در برابر آسیب های احتمالی دارند.

نگهداری و بازسازی لوله کشی ساختمان

یکی از مهمترین بخش های از ساختمان که باید بازبینی های دقیق و منظمی داشته باشد سیستم لوله کشی ساختمان است .
لوله کشی ساختمان تو کار است و دور از چشم به همین دلیل کمتر کسی به فکر تعمیر و نگهداری آن ها است اما در صورت بروز مشکل و نشتی شاید دچار خسارت و هزینه ای زیادی شویم
بررسی دقیق لوله ها و بازسازی بخش ها از لوله کشی ساختمان باعث ذخیره انرژی جلوگیری از اتلاف آن و همچنین جلوگیری از به بار آمدن

خسارت های جبران ناپذیر می شود.

بازسازی و تعمیر ساختمان خارج از دید و خارج از ذهن است تا زمانی که مشکلی پیش بیاید به همین دلیل حتی بهترین تیم های بازسازی و نگهداری ساختمان ها عمدتا مورد توجه قرار نمی گیرند.
و زمانی متوجه حضور آنها خواهیم شد که گاهی خرابی های بزرگ به بار آید.

نگهداری و بازسازی اصلاحی

این ها وظایفی هستی که برای باز گرداندن عملکرد مناسب تجهیزات ساختمان و راحتی ساکنین یک ساختمان انجام میگیرد .
مالک یا مدیر یک ساختمان باید استراتژی بازسازی اصلاحی داشته باید .
زیرا جلوگیری از آسیب به ساختمان و یا پوسیدگی آن به طور کامل غیر ممکن است.
پس تعمیر و بازسازی ساختمان تضمین می کند که

همه چیز در اسرع وقت انجام شود.

بازسازی و تعمیر ساختمان های تجاری

هر ساختمانی ، نیاز به تعمیرات و بازسازی دارد
در ساختمان های مسکونی خدمات تعمیر و نگهداری را برون سپاری می کنند در حالی که مشاغل بزرگتر دارای یک بخش تعمیر و نگهداری داخلی برای نظارت بر تعمیر و نگهداری و بازسازی هستند.
زیرا در ساختمان های بزرگ به خصوص ساختمان های تجاری رفت و آمد افراد بسیار زیاد است و همین امر باعث فرسودگی زودتر ساختمان می شود.

ساختمان های دولتی

ساختمانهای دولتی مانند دفاتر پست، ساختمانهای شهرداری، ادارات ، ارگان ها و کتابخانهها نیاز به نگهداری و بازسازی دارند تا در همیشه در شرایط خوبی برای استفاده عمومی و

ایمنی باقی بمانند.

مرمت و بازسازی بناهای تاریخی

هنگامی که تعمیر و بازسازی بناهای تاریخی ضروری می شود، باید با استفاده از اصل اساسی حفاظت از بنا، که تا حد امکان بافت اصلی ساختمان حفظ می شود، توجه کرد.
اغلب اوقات تصمیم بر این می شود که بخش بزرگی از مواد اصلی خود ساختمان را با مواد کپی جایگزین کنند اما زمانی که در بناهای تاریخی بخش اعظمی از بنا را با مواد جدید جایگزین می کندد یکپارچگی و اصالت ساختمان از بین می رود.
جایگزین های اغلب کپی های دقیقی نیستند چه در جزئیات چه در مواد استفاده شده و نتیجه ی آن از بین رفتن ارزش تاریخی ساختمان است .
مثال بارز این مورد را می توانید در اصفهان و گنبد فیروزه ای مسجد نقش جهان اصفهان نظاهره کنید که بعد از مرمت و بازسازی عظیم گنبد با جایگزین

های کپی و نامرغوب کاملا شکل گنبد تغییر کرد و اصالت بنا از بین رفت.

متاسفانه یا خوشبختانه شاید بتوان گیاهان و یا جانوران در حال انقراض را تشویق به باروری و تولید مجدد و حفظ آن ها کرد اما هر ساختمان تاریخی بنای منحصر به فرد است که با از بین رفتن آن هرگز نمی توان آن را جایگزین کرد.

بازسازی و تعمیر اجباری

گاهی شما مجبور به بازسازی و تعمیر ساختمان خود می شود این در صورتی است که حادثه ی ناگواری مانند سیل ، زلزله، آتش سوزی و یا طوفان رخ دهد.
دراین حالت شما مجبور خواهید بود بخشی که ساختمان که دچار خسارت شده را تعمیر و بازسازی کنید به عنوان مثال اگر طوفان شدیدی اتفاق بیفتد و سقف شیروانی خانه شما دچار مشکل شود باید بخش هایی از سقف که دچار آسیب شدهاند تعمیر

شوند همچنین در این بازسازی باید به مستحکم کردن سقف ساختمان نیز توجه کرد که اگر دوباره طوفانی رخ بدهد سقف خانه از آسیب های جدی مسون بماند و نیاز به بازسازی مجدد نداشته باشد.

در آخر توصیه می شود از نظارت و بررسی ساختمان خود غافل نشوید تعمیر و بازسازی روتین خانه را از یاد نبرید
این بررسی ها شامل:

تعمیرات معمولی ساختمان
تعمیر و بازسازی تاسیسات برق ساختمان
تعمیر و بازسازی سیستم تهویه ساختمان
تعمیر و بازسازی لوله کشی ساختمان
نگهداری و بازسازی اصلاحی ساختمان
و هر آنچه در این مقاله گفته شد هستند.

در غیر اینصورت شما ملزم خواهید شد در شرایط و زمان نامناسب با خرابی های غافلگیر کنند ساختمان مواجه شوید که گاهی حتی غیر قابل تعمیر و

بازسازی هستند.

بازسازی منزل در اصفهان با طراحی بسیاز زیبا و مشاوره رایگان در شرکت تینو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *