بازسازی

ایده هایی برای بازسازی حیاط های قدیمی

امروزه در شهر ها خانه ها آپارتمانی و بدون حیاط هستند و افراد کمی خانه های ویلایی و حیاط دار دارند. اگر شما هم جزء افرادی هستید که حیاط خلوت های بی استفاده دارید و نمی توانید از آن به درستی بهره ببرید در این مقاله با تیم طراحی باغ ویلا اصفهان همرا باشید تا به شما در بازسازی حیاط کوچک خود یاری دهیم.

البته برای بعضی افراد که از نظر هزینه مشکل ندارند و یا وقت کافی برای بازسازی ندارند ، شرکت بازسازی خانه در تهران را پیشنهاد میدهیم.

1.فضای حیاط را تقسیم بندی کنید:

میتوانید با استفاده از نیمکت و صندلی حیاط را به قسمت های مختلف تقسیم بندی کنید. یعنی قسمتی را برای استراحت و نشستن قرار دهید و قسمتی را برای غذا پختن و غذا خوردن قرار دهید. اما بعضی فکر میکنند که این کار هزینه زیادی دارد در صورتی که این طور نیست . شما میتوانید به جای استفاده از صندلی های آماده و مخصوص حیاط ، خودتان دست به کار شوید و با وسایلی که دارید صندلی زیبا درست کنید. مثلا میتوانید با استفاده از تنه ی درختان خشک صندلی چوبی بسازید و یا با استفاده از بلوک و کوسن های پارچه ای و رنگارنگ صندلی های زیبایی برای حیاط خود درست کنید. که هم هزینه کمی دارد هم زیبایی زیادی دارد.

طراحی دکوراسیون

2.نورپردازی :

از کارهای مهم و کم هزینه ای که میتوان برای بازسازی حیاط و زیبا شدن آن انجام داد نورپردازی خاص آن است. برای نورپردازی در قسمت های مختلف از نور های رنگی متفاوت استفاده کنید. اگر در حیاط خود درخت دارید حتما تعدادی لامپ کوچک به دور درخت بپیچید تا هم فضا را نورانی کنید و هم درخت را زیباتر کنید.

طراحی دکوراسیون

سعی کنید اگر میزی برای غذا خوردن دارید بالای آن نور پردازی کنید. برای زیبایی بیشتر میتوانید از لامپ های کوچک بالای گلدان هایی که به دیوار آویزان کرده اید ، نصب کنید.نور منعکس شده روی گیاهان زیبایی دو چندان به حیاط شما میدهد.

حتی گاهی به جای استفاده از لامپ از شمع استفاده کنید تا هم فضا را رمانتیک کرده باشید هم در مصرف برق صرفه جویی کرده اید.

3.ایده خلاقانه :

با استفاده از لوازمی که دارید خلاقیت به خرج دهید و ایده های نو ارائه کنید. برای مثال میتوانید با استفاده از سیمان به راحتی پله هایی زیبا درست کنید و یا اگر برای ورود یا خروج از حیاط باید از بین گیاهان عبور کنید . سعی کنید با استفاده از سنگ و سیمان جای پا درست کنید تا هم به گیاهان آسیب نرسد هم ورودی زیبایی را طراحی کرده باشید. برای این نمونه کار ها میتوانید با یک طراحی دکوراسیون مشورت کنید.

طراحی دکوراسیون

میتوانید با استفاده از درختان فنس و چهارچوب بسازید.و یا یک کلکسیون گل درست کنید. سعی کنید از گلدان های رنگی و متنوع استفاده کنید و اگر فضای کمی دارید سعی کنید گل ها را به دیوار و نرده های حیاط آویزان کنید تا فضا را نگیرند.

4.تزئین حیاط :

با کمترین هزینه میشود حیاطی زیبا و دلنشین داشت. مثلا میتوانید با وسایل دکوری ساده حیاط را تزیین کنید . برای نمونه میتوانید به جای لامپ در پله های حیاط از فانوس استفاده کنید. همچنین روی میز غذاخوری از یک وسیله دکوری ساده و با توجه به سبک حیاط قرار داده شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *