طراحی نما اصفهان

با توجه به اینکه اولین ارتباط افراد با یک پروژه ساختمانی از طریق نمای خارجی آن شکل می گیرد، طراحی نمای ساختمان تأثیر بسزایی در تلقی و برداشت افراد از کیفیت و نوع ساخت پروژه شما دارد. یک طراحی زیبا و اجرای با کیفیت در نمای ساختمان می تواند تأثیر زیادی در ذهن مخاطب بگذارد. پس با ما در طراحی نما اصفهان همراه باشید.

هدف این دفتر طراحی و اجرای نماهای ساختمانی بدیع، خاص و زیبا به همراه انتخاب بهترین مصالح و با هزینه مناسب می باشد. در فرآیند طراحی نما با توجه به سلیقه و خواست کارفرما، طراحی در سبک های مدرن و کلاسیک با استفاده از مصالح مناسب صورت خواهد گرفت. دکوراسیون داخلی اصفهان یکی از شرکت های برجسته در زمینه طراحی نما می باشد و سعی دارد تا بهترین نما را با توجه به سلیقه شما طراحی و پیاده سازی کند.

تعداد محدودی از نمونه کارهای شرکت در زمینه طراحی و اجرای نما در زیر و همچنین در قسمت نمونه کارها قرار داده شده است. به دلیل اینکه نمایش نمونه ها باید با اجازه کارفرما باشد لذا آرشیو بسیار متنوع تری از کارهای ما را می توانید با مراجعه به دفتر مشاهده فرمائید. (اطلاعات تماس در قسمت تماس با ما درج شده است.) همچنین مقالات مرتبط را میتوانید در سایت مشاهده کنید .

اصول طراحی نما

همانطور که می دانید نمای ساختمان از مهم ترین بخش های یک ساختمان است. پس باید با توجه به اصولی این طراحی انجام شود. متاسفانه هستند معمار هایی که بعضی از این اصول را نادیده می گیرند و فرهنگ و معماری مناطق را در این طراحی بکار نمی برند. در اینجا قصد داریم به چند اصل مهم در طراحی نما بپردازیم.

  • تقارن : یکی از مهم ترین اصول در طراحی نمای ساختمان ها حفظ تقارن است. تقارن یکی از عواملی است که در زیبا تر دیده شدن هر سازه و موجودی، تاثیر گذار است. فکر میکنم شنیده اید که می گویند، برقراری تقارن در طبیعت، نشانه سلامت است. در طراحی نما، برقراری تقارن در اجزای کوچک بسیار مهم است. مثلا باید پنجره ها، در ها و …. متقارن باشند.
  • مواد و متریال : موادی که در نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد، نه تنها باعث زیبایی ساختمان می شود بلکه بر دوام و ماندگاری ساختمان ها تاثیر گذار است. لازم به کر است که این متریال ها می تواند در روحیه و شخصیت ساکنین هم موثر باشد.

طراحی نما اصفهان

  • رنگ : رنگ هم از دیگر فاکتور های مهم در طراحی نما بشمار می رود. بگذارید با یک مثال شروع کنیم. اگر در بالای ساختمان رنگ تیره تری به کار رود و در قسمت پایین رنگ ها روشن تر از قسمت بالا باشند، باعث می شود تا ساختمان در نظر بیننده کوتاه تر دیده شود. پس تناسب استفاده از رنگ ها در دید افراد موثر است. اما اگر رنگ نا مناسبی انتخاب شود، تمام آن مواد مرغوب مورد استفاده در ساختمان و طراحی زیبا، در دید فرد بی تاثیر است.
  • بافت : با توجه به اینکه  طبیعت در روحیه انسان ها بسیار تاثیر گذار است، سعی می شود تا در طراحی نمای ساختمان ها از مدل های هندسی که در طبیعت دیده می شود، الهام گرفته شود. پس با انتخاب بافت مواد و متریال های مورد استفاده، می توان در نمای ساختمان موثر باشد.
  • ریتم : ریتم به کار های یک دست البته با تکرار یک مدل خاص با یک شکل و یا به شکل درست شده می گویند. این تکرار می تواند در فرم ها و یا رنگ ها و شکل هایی باشد که با یک نظمی خاص پیاده سازی شده باشند. خوبی که ریتم در نمای ساختمان ایجاد می کند، این است که چشم بیننده یک نمای سازماندهی شده را می بیند که بدون هیچ آشفتگی بر روی ساختمان طراحی شده است. همین اصل به زیبا دیده شدن نما بسیار کمک می کند.
  • عنصر شاخص : عنصر شاخص به این معناست که قسمتی از نمای ساختمان به شکلی طراحی شود که مرکز توجه باشد و نگاه ها را به خود جلب کند. هر چند که باید یک فرم خاص و متفاوتی با بقیه قسمت های طراحی شده، داشته باشد اما باید با آن ها هم هماهنگ باشد تا به شکل کلی نما آسیبی وارد نکند. پس عنصر شاخص، نمای طراحی شده را از یکنواختی خارج می کند.
  • سادگی : نمای ساختمان ها در حالی که باید اصول قبل را رعایت کنند، باید ساده هم باشند. حتما نباید از عناصر زیادی استفاده کرد. چون نه تنها نما را زیبا نمی کند بلکه بسیار شلوغ می شود. پس با بکار بردن 2 عنصر می توان یک نمای زیبا و در عین حال ساده داشت. رعایت این سادگی ها باعث می شود تا نمای طراحی شده در دید افراد هم زیبا تر و تاثیر گذار تر باشد.
  • نور پردازی : نور پردازی یکی دیگر از اصولی است که حتما باید در طراحی نمای ساختمان بکار رود. ساختمان باید هم در روز و هم در شب جلوه زیبایی داشته باشد. پس در اینجا متوجه اهمیت نور پردازی می شویم.

در طراحی نمای ساختمان ها عوامل بسیاری موثر اند که باید با آن ها آشنا شد. در ادامه به این مسئله می پردازیم.

عوامل موثر در طراحی نمای ساختمان

  • آلودگی های صوتی را به محیط داخل منتقل نکند.
  • نمای بیرونی ساختمان ها را زیبا نشان دهد.
  • از هدر رفتن انرژی ها جلوگیری کند.
  • باید در برابر عوامل طبیعی مثل سیل و زلزله و …. مقاوم باشد و ساختمان را حفظ کند.

شرکت طراحی نمای ساختمان

اگر می خواهید ساختمان های خود را با بهترین نما طراحی کنید، باید با یک شرکت فعال در این زمینه هماهنگ کنید. با بررسی نمونه کار های شرکت ها و در نظر گرفتن بودجه مورد نظرتان می توانید یک شرکت طراحی نما در نظر بگیرید. نمای ساختمان ها در تنوع های مختلفی طراحی و ساخته می شوند. این کار باید توسط افراد حرفه ای و همچنین متخصصین و کارشناسان صورت گیرد. شرکت طراحی ساختمان اصفهان یکی از شرکت های با سابقه در این زمینه است. ما در این شرکت با بهره گیری از افراد متخصص نمای ساختمان های شما را با اصول و به زیبایی طراحی می کنیم. به گونه ای همه را خیره کند. برای هماهنگی می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

طراحی نما ساختمان در اصفهان

طراحی و اجرا نما اصفهان

طراحی نمای بیرونی ساختمان در اصفهان

شرکت طراحی نما اصفهان